Μητροπολίτης Καλαβρύτων: «Το 2018 παραιτούμαι»
Ο Άρχων (2798 Άρθρα)
Κοινοποιήστε

Μητροπολίτης Καλαβρύτων: «Το 2018 παραιτούμαι»

Και επισήμως μέσω σημερινής συνέντευξης Τύπου ο μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος διατύπωσε την πρόθεσή του μέσα στον επόμενο χρόνο, οπότε και συμπληρώνει το 80ό έτος της ηλικίας του αλλά και 40 χρόνια Ποιμαντορίας στην τοπική Εκκλησία, να παραιτηθεί. Είχε εκφράσει την επιθυμία του να αποχωρήσει και από άμβωνος πριν από κάποιους μήνες.

Η εκλογή του διαδόχου του αναμένεται με ψηφοφορία της Ιεράς Συνόδου μεταξύ Οκτωβρίου και Νοεμβρίου του 2018, ενώ ο ιεράρχης με το αμφιλεγόμενο προφίλ θα συνεχίσει να διαμένει στο Αίγιο ως απλός πολίτης σε ειδικό οίκημα που κατασκευάζεται κοντά στον Ιερό ναό του Αγ. Νεκταρίου Αιγίου.

Σε ανακοίνωση της Μητρόπολης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας αναφέρονται τα εξής:

«Ο τοπικός Ποιμενάρχης, ωστόσο, έκανε γνωστό πως, παρά το ότι θα ακολουθήσει την έξοδο από την ενεργό Διακονία, θα παραμείνει στο Αίγιο, εδώ όπου, όπως είπε χαρακτηριστικά, ο Θεός Τον έταξε για να Τον υπηρετήσει, εδώ όπου βρίσκεται ο τάφος των γονέων του, εδώ όπου βρίσκεται η καρδιά και η ψυχή του!

«Μια από τις αρχές μου είναι το ότι οι καλοί λογαριασμοί κάνουν και τους καλούς φίλους. Για αυτό τον λόγο σάς κάλεσα σήμερα εδώ (σημ.: Επισκοπείο), προκειμένου να γνωστοποιήσω μέσω υμών την απόφασή μου αυτή.

Και εξηγούμαι: Όταν ο άνθρωπος γερνά, αρχίζουν και οι φθορές… Λόγω ηλικίας πιθανότατα θα αδυνατώ να ασκήσω 100% τα καθήκοντά μου, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα να ζημιώνεται η Μητέρα Εκκλησία.

Έτσι, λοιπόν, θεωρώ πως, εάν φύγω, θα έρθει στη θέση μου κάποιος άλλος που θα πληροί (φυσικά) τις προϋποθέσεις αλλά και που θα έχει εκείνες τις δυνάμεις, κυρίως σωματικές, για να εργαστεί υπηρετώντας τον Κύριό μας Ιησού Χριστό.

Πρόκειται για μια μορφή αυτοθυσίας, αν μου επιτρέπεται ο όρος, για την αγάπη και μόνο τού Θεού και της Εκκλησίας μας», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Αμβρόσιος.

Παράλληλα, αποκάλυψε πως πριν δύο χρόνια αλλά και το 2013 είχε υποβάλει στην Ιερά Σύνοδο μια αναφορά, μέσω της οποίας ζητούσε να αποχωρήσει, κάτι όμως που δεν έγινε δεκτό.

«Το 2018 συμπληρώνω 40 χρόνια ως Ποιμενάρχης στην ιστορική Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας. Στις 19 Νοεμβρίου 1978, ημέρα τής ενθρόνισής μου στο Αίγιο, στον λόγο μου σάς είχα πει πως θα είμαι μια λαμπάδα που θα καίγεται για να… φωτίζεσθε όλοι εσείς!

Έφτασε λοιπόν η ώρα για να με κρίνετε! Τήρησα τις υποσχέσεις μου; Ανταποκρίθηκα στις προσδοκίες σας; Αναμένω τις απαντήσεις σας. Θέλω, μετά την παραίτησή μου να σας νιώθω καλούς φίλους, που θα με πλησιάζετε και θα μου λέτε εάν κατάφερα να φέρω εις πέρας το συμβόλαιο που υπέγραψα το Νοέμβριο του ’78 ενώπιον Θεού και ανθρώπων», είπε χαρακτηριστικά ο Μητροπολίτης.

Και συνέχισε: «Στις 15 Αυγούστου τού προσεχούς έτους θα τελέσω, εάν βρίσκομαι εν ζωή, την τελευταία μου, ως Επίσκοπος, Θεία Λειτουργία στην Ιερά Μονή Μεγάλου Σπηλαίου. Αμέσως μετά θα ξεκινήσω τη διαδικασία αποχώρησής μου, με στόχο, λήγοντος του 2018, να έχει εκλεγεί ο διάδοχός μου. Από κει και πέρα, θα μπορώ και εγώ να… γευθώ ακόμα περισσότερο το χάδι του Θεού, την γλυκύτητα του Ουρανού! Θα μπορώ, δίχως επισημότητες, να μεταβώ σε ένα εκκλησάκι και να προσευχηθώ για την ψυχή μου, να αισθανθώ την ανάγκη τής περισυλλογής, της μετανοίας και της συντριβής διά την αμαρτωλότητά μου!

Θα μπορώ να εξομολογώ προκειμένου να βοηθώ στην επίλυση πνευματικών προβλημάτων των συνανθρώπων μας! Και εν τέλει, θα έχω αρκετό χρόνο για να φροντίσω περισσότερο τα της ψυχής μου και να προετοιμαστώ για την έξοδό μου από τον μάταιο τούτο κόσμο…».

Τέλος, έκανε γνωστό πως μέσα στο προσεχές διάστημα η Ιερά Μητρόπολις θα κυκλοφορήσει ένα τευχίδιο – φυλλάδιο με τίτλο «Εις δόξαν Κυρίου», με στόχο να ανακαλέσει στη μνήμη των πιστών τής περιοχής όσα εξήγγειλε ο ίδιος κατά την ημέρα ενθρονίσεώς του στο Αίγιο, ούτως ώστε να είναι σε θέση να κρίνουν κατά πόσο τήρησε τις υποσχέσεις του κατά τη διάρκεια της τεσσαρακονταετούς (σχεδόν) Διακονίας του.»

 

thebest.gr

  • Παρατηρητής

    Η πιο ευφρόσυνη είδηση του ερχομένου τελικώς έτους 2018 είναι αναμφισβήτητα η εντός των χρονικών του πλαισίων προεξαγγελία της παραίτησης του Σεβ. Καλαβρύτων κ. Αμβροσίου, η οποία ευελπιστούμε να επαληθευτεί για το καλό της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία θα διευκολυνθεί να αποβάλει κατά τον τρόπο αυτό από το συνοδικό σώμα της ένα ρατσιστικό στοιχείο που την εκθέτει πανελληνίως και διεθνώς με την πανθομολογουμένως απαράδεκτη για το σχήμα του και την εποχή μας δημόσια συμπεριφορά του.

    Αν και την αποκλειστική ευθύνη για τέτοιου είδους δημόσιες παρεκτροπές ορισμένων Μητροπολιτών, όπως των Σεβ. Καλαβρύτων κ. Αμβροσίου, Πειραιώς κ. Σεραφείμ, Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου, Μαντινείας κ. Αλεξάνδρου, Χίου κ. Μάρκου, τη φέρει ο ίδιος ο Μακ. Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ.κ. Ιερώνυμος Β΄, ο οποίος, αντί να συγκαλέσει ως Πρόεδρος τη ΔΙΣ και να τους θέσει σε διαθεσιμότητα, επικαλούμενος, προπαντός, την παράβαση του Άρθρου 196 του Ποινικού Κώδικος «Περί Καταχρήσεως Εκκλησιαστικού Αξιώματος», καθώς, επίσης και των σχετικών διατάξεων της αντιρατσιστικής νομοθεσίας και σχηματίζοντας και αποστέλλοντας ο ίδιος και η περί αυτόν ΔΙΣ τις σχετικές δικογραφίες εις βάρος τους στον Εισαγγελέα, δηλώνει δημόσια και προκλητικά «επιστήθιος φίλος», τόσο του Σεβ. Καλαβρύτων κ. Αμβροσίου, όσο και του Σεβ. Μαντινείας κ. Αλεξάνδρου, κατά το «πές μου το φίλο σου να σου πω ποιος είσαι». Ως εκ τούτου, μπορεί να κατηγορηθεί και ο ίδιος ο Μακ. κ.κ. Ιερώνυμος για παράλειψη καθήκοντος και υπόθαλψη «φίλων» του εγκληματιών που εμπίπτουν στα εγκλήματα που προβλέπουν τόσο ο Ποινικός Κώδικας όσο και η αντιρατσιστική νομοθεσία.

    Δεν πρέπει άλλωστε κανείς να ξεχνά ότι και ο ίδιος ο Μακ. κ.κ. Ιερώνυμος υπήρξε πνευματικό και εκκλησιαστικό ανάστημα των Χουντοπροβλήτων Μητροπολιτών της Δικτατορίας που προέκυψαν από την Αντικανονική Αριστίνδην Σύνοδο του Αρχιεπισκόπου της Χούντας του Παπαδοπούλου κυρού Ιερωνύμου Α΄ Κοτσώνη, του οποίου μάλιστα «τιμής ένεκεν» έλαβε και το όνομα φερόμενος έκτοτε ως Ιερώνυμος Β΄ Λιάπης!!!

    Πιο συγκεκριμένα, ο Μακ. κ.κ. Ιερώνυμος Β΄, όχι μόνο χειροτονήθηκε Διάκονος και Πρεσβύτερος αλλά και διορίστηκε ως Πρωτοσύγκελλος της Μητροπόλεως Θηβών και Λεβαδείας από τον Χουντοπρόβλητο Μητροπολίτη Θηβών και Λεβαδείας κυρό Νικόδημο Γραικό, λίγο μετά την εκλογή, χειροτονία και ενθρόνιση του τελευταίου από την Αριστίνδην Σύνοδο της Χούντας του Παπαδοπούλου και τον Χουντοπρόβλητο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κυρό Ιερώνυμο Α΄. Ο Θηβών και Λεβαδείας Νικόδημος Γραικός χειροτονήθηκε την 8η Ιουνίου 1967 και ενθρονίστηκε την 25η Ιουνίου 1967, εκλεγείς, χειροτονηθείς και ενθρονισθείς από την προσφάτως τότε μόλις συγκροτηθείσα Αντικανονική Αριστίνδην Σύνοδο που επέβαλε ο Δικτάτορας Παπαδόπουλος, η οποία εξέλεξε ως Αθηνών τον εκλεκτό της Χούντας του Παπαδοπούλου Ιερώνυμο Α΄ Κοτσώνη. Λίγο αργότερα, κατά το ίδιο έτος 1967, ο Χουντοπρόβλητος αυτός Μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας Νικόδημος χειροτόνησε Διάκονο και Πρεσβύτερο και επέλεξε και διόρισε ως Πρωτοσύγκελλο και στενό του συνεργάτη τον κατά κόσμο κ. Ιωάννη Λιάπη, δίνοντάς του κατά τη μοναχική του κουρά το όνομα Ιερώνυμος προς τιμήν του Χουντοπροβλήτου Αρχιεπισκόπου κυρού Ιερωνύμου Α΄ Κοτσώνη. Πρόκειται, ναι, καλά ακούσατε, για τον σημερινό Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Μακ. κ.κ. Ιερώνυμο Β΄ Λιάπη!!!

    Με τέτοιο, λοιπόν, «ένδοξο» και «επώνυμο» εκκλησιαστικό όνομα, ιστορικό και παρελθόν δεν πρέπει να απορεί κανείς για ποιο λόγο ο Μακ. κ.κ. Ιερώνυμος ονομάζει ως «επιστήθιο φίλο» του τον Σεβ. Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιο και δηλώνει δημόσια και απροκάλυπτα ότι ασπάζεται τις απόψεις του. Αντιλαμβάνεται επίσης τον λόγο για τον οποίο εννέα χρόνια τώρα επί Αρχιεπισκοπείας Ιερωνύμου Β΄ δεν έχει προχωρήσει καμία πρόοδος και ουδείς εκσυγχρονισμός στην Εκκλησία της Ελλάδος.

    Είναι γεγονός ότι η Εκκλησία της Ελλάδος γνώρισε ως Αρχιεπισκόπους τέσσερεις (!!!) κι όλας κατά σειρά και διαδοχή εκκλησιαστικούς άνδρες οι οποίοι σχετίζονταν με τη Χούντα και τις δύο Αντικανονικές Αριστίνδην Συνόδους που επέβαλε και υπήρξαν εκκλησιαστικά αναστήματά της. Πρώτος, ο κυρός Ιερώνυμος Α΄ Κοτσώνης, ο εκλεκτός της Πρώτης Δικτατορίας του Παπαδοπούλου και της Α΄ Αντικανονικής Αριστίνδην Συνόδου που εκείνη επέβαλε για την εκλογή του. Δεύτερος, ο κυρός Σεραφείμ Τίκας, ο εκλεκτός της Δευτέρας Δικτατορίας του Ιωαννίδου και της Β΄ Αντικανονικής Αριστίνδην Συνόδου που κι εκείνη επίσης επέβαλε για την εκλογή του. Τρίτος, ο κυρός Χριστόδουλος Παρασκευαϊδης, ο οποίος επιλέχτηκε, διορίστηκε και υπηρέτησε ως Α΄ Γραμματεύς της Συνόδου υπό του Ιερωνύμου Α΄ Κοτσώνη, επειδή υπήρξε χειροτονία και διετέλεσε κληρικός του Τρίκκης και Σταγών Διονυσίου, ο οποίος απετέλεσε μέλος της Α΄ Αριστίνδην Συνόδου που εξέλεξε ως Αθηνών τον Ιερώνυμο Α΄ και υπήρξε από τους πιο φανατικούς οπαδούς και συνεργάτες του. Και τέταρτος, ο ως άνω εξιστορούμενος σημερινός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ.κ. Ιερώνυμος Β΄ Λιάπης. Και οι τέσσερεις ήταν υπέροχοι, θα αναφωνούσε με νόημα αστειευόμενος κάθε ετοιμόλογος είρωνας!!! Εκκλησιαστικά αναστήματα της Χούντας με τη νοοτροπία, τα μυαλά και τα κατάλοιπα «του καιρού εκείνου»… Και προπαντός και οι τέσσερεις «επιστήθιοι φίλοι» του Σεβ. Καλαβρύτων κ. Αμβροσίου.

    «Ουδεμία», λοιπόν, «επήλθε μεταβολή» ως προς την πρόοδο και τον εκσυγχρονισμό της Εκκλησίας της Ελλάδος εννέα χρόνια τώρα από την εκλογή του τελευταίου σχετιζόμενου με την Περίοδο της Χούντας Αρχιεπισκόπου Αθηνών Μακ. κ.κ. Ιερωνύμου. Αντίθετα, συνεχίστηκε το ίδιο φαινόμενο της επισκοποιήσεως «φίλων και γνωστών», που μόνο Αγιοπνευματική λειτουργία του Συνοδικού Θεσμού δεν υποδηλώνει, λες και οι μητροπόλεις είναι «τσιφλίκι» του εκάστοτε Αρχιεπισκόπου και της «παρέας» του. Ποιός μπορεί άραγε να διαψεύσει τα παρακάτω αναμφισβήτητα στοιχεία, ότι «φίλοι και γνωστοί» του κ. Ιερωνύμου καταλαμβάνουν κατά σύστημα τους μητροπολιτικούς θρόνους επί Αρχιεπισκοπείας του;;;

    1. Θηβών και Λεβαδείας κ. Γεώργιος: διετέλεσε κληρικός της Μητροπόλεως Θηβών και Λεβαδείας επί του πρώην Θηβών και Λεβαδείας και νυν Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου.

    2. Πολυανής και Κιλκισίου κ. Εμμανουήλ: διετέλεσε κληρικός της Μητροπόλεως Θηβών και Λεβαδείας επί του πρώην Θηβών και Λεβαδείας και νυν Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου.

    3. Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρας: διετέλεσε κληρικός της Μητροπόλεως Θηβών και Λεβαδείας επί του πρώην Θηβών και Λεβαδείας και νυν Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου.

    4. Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας (πρώην Διαυλείας) κ. Γαβριήλ: διετέλεσε Πρωτοσύγκελλος της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και Αρχιγραμματεύς της Ιεράς Συνόδου επί Αρχιεπισκοπείας του Αθηνών κ.κ. Ιερωνύμου.

    5. Αργολίδος κ. Νεκτάριος: διετέλεσε κληρικός της Μητροπόλεως Θηβών και Λεβαδείας επί του πρώην Θηβών και Λεβαδείας και νυν Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου.

    6. Ιωαννίνων κ. Μάξιμος: διετέλεσε Πρωτοσύγκελλος της Αρχιεπισκοπής Αθηνών επί Αρχιεπισκοπείας του Αθηνών κ.κ. Ιερωνύμου.

    7. Μεγάρων και Σαλαμίνος κ. Κωνσταντίνος: διετέλεσε Διευθυντής του Ιδιαιτέρου Γραφείου παρά τη Ιερά Συνόδω του Μακ. Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ.κ. Ιερωνύμου.

    8. Καρπενησίου κ. Γεώργιος: διετέλεσε κληρικός της Μητροπόλεως Θηβών και Λεβαδείας επί του πρώην Θηβών και Λεβαδείας και νυν Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου.

    9. Μεθώνης κ. Κλήμης (Τιτουλάριος-Αρχιγραμματεύς της Ιεράς Συνόδου): διετέλεσε κληρικός της Μητροπόλεως Θηβών και Λεβαδείας επί του πρώην Θηβών και Λεβαδείας και νυν Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου.

    Επίσης:

    10. Ζακύνθου κ. Διονύσιος: διετέλεσε χειροτονία και επροτάθη υπό του πρώην Μητροπολίτου Ζακύνθου και νυν Δωδώνης (Τιτουλαρίου) κ. Χρυσοστόμου, «επιστηθίου φίλου» του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ.κ. Ιερωνύμου.

    11. Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος: διετέλεσε Πρωτοσύγκελλος και επροτάθη υπό του Μητροπολίτου Μαντινείας κ. Αλεξάνδρου, «επιστηθίου φίλου» του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ.κ. Ιερωνύμου.

    12. Κεφαλληνίας κ. Δημήτριος: διετέλεσε κληρικός του μακαριστού Μητροπολίτου Ιωαννίνων κυρού Θεοκλήτου, εκλιπόντος «επιστηθίου φίλου» του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ.κ. Ιερωνύμου και επροτάθη υπό του νέου Μητροπολίτου Ιωαννίνων κ. Μαξίμου, τέως Πρωτοσυγκέλλου του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ.κ. Ιερωνύμου.

    13. Τρίκκης κ. Χρυσόστομος: διετέλεσε Πρωτοσύγκελλος και επροτάθη υπό του πρώην Μητροπολίτου Τρίκκης κ. Αλεξίου, «επιστηθίου φίλου» του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ.κ. Ιερωνύμου.

    Ουδέν σχόλιον… Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους… Πάντως, το λυπηρό αυτό φαινόμενο, στη γλώσσα του Κανονικού Δικαίου, λέγεται «συγκρότησις φατρίας και τυρίας» και εν προκειμένω, στους κόλπους της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος…