Και ο π. Θεόδωρος Ζήσης διακόπτει την μνημόνευση του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης (ΒΙΝΤΕΟ)
Ο Άρχων (2839 Άρθρα)
Κοινοποιήστε

Και ο π. Θεόδωρος Ζήσης διακόπτει την μνημόνευση του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης (ΒΙΝΤΕΟ)

Την Κυριακή της Ορθοδοξίας επέλεξε ο εκ των μπροστάρηδων της ομάδας των αντιδρώντων για την Σύνοδο του Κολυμπαρίου και για τα οικουμενιστικά ανοίγματα, π. Θεόδωρος Ζήσης να ανακοινώσει την διακοπή της μνημόνευσης του ονόματος του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Ανθίμου.

Πρόκειται για την δεύτερη μέσα σε λίγες μέρες διακοπή μνημοσύνου του Μητροπολίτη μετά από αυτήν του πρωτοπρεσβύτερου Νικόλαου Μανώλη.

Οι δύο αυτές πρωτοβουλίες μεγαλώνουν την λίστα των διακοπών μνημόνευσης που ξεκίνησε από το καλοκαίρι.

  • Παρατηρητής

    Πνευματοκίνητες ή Σατανοκίνητες σχισματικές ενέργειες; Εξ Αγίου ή εξ Αγρίου Πνεύματος; Η μόνη λύση για τους λεγομένους «Ζηλωτές Κληρικούς», εφόσον έχουν αποφασίσει να αποσχιστούν από τη λεγόμενη «Διοικούσα Εκκλησία» είναι η προσχώρησή τους στους Γ.Ο.Χ. ή η ίδρυση νέας σχισματικής εκκλησίας. Να διδαχθούν, όμως, εν τοιαύτη περιπτώσει από το «Παλαιοημερολογιτικό Σχίσμα» των Γ.Ο.Χ. που τελικά έγιναν χίλια κομμάτια με ένα πλήθος αρχιεπισκόπων και συνόδων. Η σχισματική κατρακύλα τελειωμό δεν έχει.

    • John Kapagerides

      Δεν υφίσταται σχίσμα, υφίσταται Αποτοίχιση και οι δύο κληρικοί λειτουργούν σε Ι.Ν. της Ι.Μ.Θ. και δεν υπάρχει κανένα κανονικό πρόβλημα . Για θεολόγος πολύ λίγα ξέρεις.

      • Παρατηρητής

        Επανέρχεσθε πάλι με την ίδια θρασύτητα της γλώσσης «κομίζοντες γλαύκας ες Αθήνας». Το «Αποτείχιση» καταρχήν δε γράφεται με «τοι», όπως το γράφετε, αλλά με «τει». Έπειτα, αν προσέξατε το σχόλιό μας, δε μιλήσαμε για «σχίσμα» αλλά για «σχισματικέςενέργειες». Η αποτείχιση ενός κληρικού από τον επίσκοπό του είναι προάγγελος σχίσματος και ανήκει στο πλάτος της εννοίας των «σχισματικών ενεργειών», το οποίο σημαίνει ότι είτε ο κληρικός αυτός θα προσχωρήσει τελικά σε ήδη υπάρχον ανάλογο εκκλησιαστικό σχίσμα είτε θα συμπράξει με άλλους κληρικούς στην εκδήλωση νέου σχίσματος, εκτός αν έχει αποφασίσει απλά και μόνο να καθαιρεθεί. Το να παραμείνει «αποτετειχισμένος» από τον επίσκοπό του, όπως αφελώς ίσως νομίζετε, στα πλαίσια της επίσημης «Διοικούσης Εκκλησίας» είναι κανονικώς αδύνατο, διότι εξακολουθών και μη μνημονεύων τον επίσκοπό του θα παραπεμφθεί τελικά στο συνοδικό δικαστήριο και θα καθαιρεθεί. Σαφώς και υφίσταται κανονικό πρόβλημα το οποίο σαφώς αγνοείτε. Διότι ο ΙΕ΄ Κανών της Πρωτοδευτέρας Τοπικής Συνόδου «Περί Αποτειχίσεως Κληρικού», τον οποίο επικαλείται ο π. Θεόδωρος Ζήσης, δεν έχει επικυρωθεί από καμία μεταγενέστερη Οικουμενική Σύνοδο και συνεπώς, δε δύναται να θεωρείται έγκυρος στην εκκλησιαστική κανονική πράξη. Πέραν της επικυρώσεώς του από επισήμως αναγνωρισμένη Οικουμενική Σύνοδο, για να ισχύσει ο κανόνας αυτός, θα πρέπει ο επίσκοπος να κηρύττει δημόσια «επεγνωσμένη» και «κατεγνωσμένη», δηλαδή, γνωστή και καταδικασμένη αίρεση από επισήμως επίσης αναγνωρισμένη και όχι από αμφιλεγόμενη Οικουμενική Σύνοδο (όπως η φερόμενη και αμφιλεγόμενη ως Η΄ Οικουμενική). Δε θα επανέλθουμε στην περίπτωσή σας. Δεν είστε ούτε σχολίων άξιος.

        • Ι.Ρ.

          Μια διευκρίνηση: Το filioque έχει καταδικαστεί από την Η΄ Οικουμενική Σύνοδο (879-880) και αυτό έγινε δεκτό και από το Πατριαρχείο Ρώμης και τον Πάπα Ιωάννη τον Η΄ (872-882).