Ο Αρχιεπίσκοπος στο τρισάγιο των Βασιλέων Παύλου και Φρειδερίκης στο Τατόϊ (ΦΩΤΟ)
Άρχων (5820 Άρθρα)
Κοινοποιήστε

Ο Αρχιεπίσκοπος στο τρισάγιο των Βασιλέων Παύλου και Φρειδερίκης στο Τατόϊ (ΦΩΤΟ)

Το ετήσιο Τρισάγιο επί των τάφων των Βασιλέων Παύλου και Φρειδερίκης, στο Τατόϊ, τέλεσε σήμερα ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος Β΄, με τη συμμετοχή και των Σεβασμιωτάτων Μητροπολίτών Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρα, του επιχωρίου Ποιμενάρχου, Σύρου κ. Δωροθέου Β΄ και Μεσογαλιας καί Λαυρεωτικής κ. Νικολάου.

Της όλης τελετής επεμελήθη με απόλυτη ακρίβεια και εκκλησιαστική τάξη, όπως πάντοτε, ο Πανοσιολ. Αρχιμ. Πατρίκιος Καλεώδης.

Ι. Μ. Σύρου

  • Παρατηρητής

    Κάθε Έλληνας Πολίτης δύναται να καλέσει τόσο τον Μακ. Αρχιεπίσκοπο Αθηνών όσο και τους Σεβ. Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος για να τελέσει ένα τρισάγιο στη μνήμη των συγγενών και προσφιλών κεκοιμημένων του, αρκεί, βεβαίως, οι φορείς της αρχιερωσύνης να μη μεροληπτούν εις βάρος των απλών ανθρώπων και να ανταποκρίνονται εξίσου σε επίσημες και ανεπίσημες προσκλήσεις.

    Πολλώ δε μάλλον αν είναι επίτιμος ανώτατος άρχοντας της χώρας, έστω και εκπεσόντων πολιτευμάτων.

    Η απορία, όμως, αν όχι η αγανάκτηση του ελληνικού λαού, του παλινορθωτή αυτού του δημοκρατικού πολιτεύματος στη γενέτειρά του χώρα, είναι γιατί ο Μακ. κ.κ. Ιερώνυμος και οι άλλοι Σεβ. Μητροπολίτες δεν παρίστανται επισήμως και δεν τελούν ανάλογη επιμνημόσυνη δέηση κατά την ημέρα μνήμης και τιμής των Ηρώων του Πολυτεχνείου και της Δημοκρατίας. Και επιπλέον, γιατί μέχρι σήμερα, 43 χρόνια μετά την παλινόρθωση της Δημοκρατίας, την πτώση της Δικτατορίας και την έκπτωση της Βασιλείας, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν έχει καθιερώσει την τέλεση επισήμου Δοξολογίας με πανηγυρικές κωδωνοκρουσίες στους Καθεδρικούς Ναούς όλων των Μητροπόλεών της, κατά την ημέρα εορτασμού της αποκαταστάσεως της Προεδρευομένης Δημοκρατίας στην Ελλάδα. Απάντηση στο ερώτημα αυτό θα λάβει ποτέ ο ελληνικός λαός;

    Δεν πρέπει κάποιοι να ξεχνούν ότι ο ίδιος ο Θεός, από την εποχή ακόμη της Παλαιάς Διαθήκης, αντιτάχθηκε σθεναρά στο πολίτευμα της βασιλείας, θεωρώντας το ως προσβολή και σφετερισμό δικού του αξιώματος, δεδομένου ότι ο μόνος βασιλεύς και κύριος της γης είναι ο ίδιος ο Θεός ως Δημιουργός και τάχθηκε υπέρ της δημοκρατίας, παραδίδοντας στον εκλεκτό λαό του Ισραήλ το δημοκρατικό πολίτευμα διακυβέρνησης στη μορφή του κυβερνητικού σχήματος του Συμβουλίου των Κριτών-Αντιπροσώπων, εκλεκτών από κάθε μία από τις 12 ισραηλιτικές φυλές. Και μόνο όταν επέμεινε ο ισραηλιτικός λαός να αποκτήσει και αυτός βασιλιά, όπως τα άλλα ειδωλολατρικά έθνη, ο Θεός με λύπη του παραχώρησε, χωρίς να ευδοκεί, το βασιλικό πολίτευμα στον Ισραήλ, αλλά προειδοποιώντας σαφώς τους ισραηλίτες για τις συνέπειες της αντίθεης αυτής επιλογής του. Αυτό ήταν και το πρώτο βήμα της αποστασίας του ισραηλιτικού λαού από το θείο θέλημα και της εκτροπής του προς την ειδωλολατρία, εφόσον ζήλεψε και προτίμησε τις συνήθειες των ειδωλολατρικών εθνών του περιβάλλοντός του και περιφρόνησε το θέλημα του θεού του.

    Όσοι, λοιπόν, αρχιερείς και χριστιανοί δηλώνουν ή υποδηλώνουν με τη συμπεριφορά τους υπέρμαχοι του βασιλικού πολιτεύματος είναι θεομάχοι, εν γνώσει ή εν αγνοία τους.