Η Πανήγυρις του Ι. Ναού Αγίου Γεωργίου Ταύρου Αττικής (ΦΩΤΟ)

Με μεγάλη λαμπρότητα και με την ιδιαίτερη φροντίδα του προϊσταμένου του Ναού Αρχιμ. Χριστοφόρου Καμπίτση εορτάσθηκε η μνήμη του Αγ. Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου του Τροπαιοφόρου στον Ι. Ναό Αγ. Γεωργίου Ταύρου.
Χοροστάτησε στον Ορθρο και προεξήρχε της Θ. Λειτουργίας ο Σεβασμιωτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων. Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος είπε :

Εορτάζουμε τον Αγ. Γεώργιο,τον Μεγαλομάρτυρα. Την λέξη αυτή,βέβαια , την έχουμε συνηθίσει και δεν συνειδητοποιούμε την βαρύτητα της σημασίας της. Μεγαλομάρτυς ή απλώς μάρτυς ! Τί σημαίνει ;
Το βλέπουμε στην στάση του Αγ. Γεωργίου. Όταν κλήθηκε να αρνηθεί την πίστη του στο Χριστό,απάντησε ρητά και κατηγορικά,με δύο λέξεις : ” Χριστιανός ειμί ” ! Αυτή η ομολογία του στοίχισε όχι απλώς την σπουδαία εξέλιξή του στο στράτευμα,όχι απλώς,την νεότητά του,αλλά την ίδια την ζωή του. Πώς το κατόρθωσε αυτό ; Πίστευε ότι  η ζωή χωρίς Χριστό είναι θάνατος,ενώ ο θάνατος με τον Χριστό είναι ζωή.

Η πίστη,λοιπόν,ήταν η κινητήριος δύναμη των μαρτύρων, αλλά και κάθε Χριστιανού στην ζωή του.
Γεννάται μία ένσταση : Μπορεί να πιστεύουμε ακόμη σήμερα,σε μια εποχή με τόσο μεγάλη,καταπληκτική θα έλεγα,πρόοδο ; Μήπως η πίστη ήταν για παλαιότερες εποχές,που οι άνθρωποι ήσαν πιό απλοϊκοί ; Σήμερα με την αλματώδη εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας μπορούμε ακόμη να πιστεύουμε ;

Η σχέση μεταξύ πίστεως και επιστήμης πέρασε από πολλά στάδια συγκρούσεων και αντιπαραθέσεων. Εσχάτως το θέμα ανακινήθηκε. Ορισμένοι νομίζουν ότι υπάρχει αντίθεση και ασυμβίβαστο μεταξύ των δύο. Αυτό είναι λάθος. Η επιστήμη ερευνά με τις μεθόδους της τα αισθητά. Η πίστη ομιλεί για τα πέρα των αισθητών. Η επιστήμη χρησιμοποεί την παρατήρηση ,το πείραμα και τον μαθηματικό λογισμό. Το θέμα επί παραδείγματι ” Θεός ” δεν εμπίπτει στο πεδίο ερεύνης της. Η επιστήμη δεν μπορεί να αποφαίνεται για θέματα πίστεως,ούτε η πίστη να ζητά ερείσματα στην επιστήμη.

Διότι ” η πίστις υπέρ τας λογικάς δυνάμεις την ψυχήν εις συγκατάθεσιν έλκει ” ( Μέγας
Βασίλειος ). Γι ‘ αυτό και η επιστήμη αναγκάζει σε αποδοχή. Η πίστη απευθύνεται στην ελευθερία του ανθρώπου. ” Ού βιάζεται η κλήσις ” ( Ι. Χρυσόστομος ). Και ζητάει αποδοχή όχι απλώς διανοητική,αλλά βιωματική.
Ένας επιστήμων μπορεί να είναι πιστός ή άπιστος. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι η επιστημονική του έρευνα τον οδήγησε στην απιστία και την αθεΐα. Αφού κανείς και με καμιά επιστημονική μέθοδο δεν μπορεί να αποδείξει ότι δεν υπάρχει Θεός ! Αντίθετα τα θαυμάσια της Δημιουργίας,του μακρόκοσμου και του μικρόκοσμου, αφήνουν ενεούς τους επιστήμονες και τους οδηγούς πολλές φορές στην πίστη,γιατί δεν μπορούν να πιστέψουν στην τυχαιότητα. Ισχύει το παλαιό αξίωμα : ” πας οίκος κατασκευάζεται υπό τινος,ο δε τα πάντα κατασκευάσας Θεός ” ( Έβρ. γ, 4 ).

Έπειτα οι επιστημονικές θεωρίες έρχονται και παρέρχονται . Ο λόγος του Θεού μένει εις τον αιώνα !
Άλλωστε ποιά επιστήμη μπορεί να απαντήσει στά υπαρξιακά ερωτήματα του ανθρώπου:
Ποιό είναι το νόημα της ζωής ; Γιατί ζούμε ; Τι υπάρχει μετά θάνατον ; Πώς θα απαλλαγούμε από τον φόβο του θανάτου ή από τα αισθήματα ενοχής ; Πως κατακτάται η ευτυχία, η πληρότητα σ’ αυτήν την ζωή ;
Γι’ αυτό ας μένουμε ” εδραίοι και αμετακίνητοι ” ( Α Κοριν. ιε 58 )    στην πίστη μας,όπως ο Μεγαλομάρτυς Γεώργιος. Οι αιώνες περνούν. Το μήνυμα της Εκκλησίας παραμένει διαχρονικό. Συμπυκνώνεται σε δύο λέξεις!  Ας τις επαναλαμβάνουμε με καύχηση και χαρά : ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ !

Ακολούθησε μετά την Θ. Λειτουργία λιτάνευση της Ι. Εικόνος του Αγίου.

Διαβάστε ακόμα