Πενθούντες και κλαίοντες ομού με τον Μητροπολίτη Βρεσθένης

Την λήξη της Αγίας και Μεγάλης Εβδομάδας του 2020 και την αρχή της Διακαινησίμου, με την απουσία του λαού από το ναό της εκκλησιαστικής κοινότητας της Αγίας Μαρίνης Ηλιουπόλεως, σημάδεψε η ευλογητική παρουσία του μητροπολίτου Βρεσθένης Θεοκλήτου.

Σε εποχή αποστασιοποίησης ο μητροπολίτης μικραίνει τις αποστάσεις και έφτασε από το ένα βουνό στο άλλο. Από την Πεντέλη και το κελί του στο εκεί μοναστήρι, στο Υμηττό στους πρόποδες του οποίου υπάρχει ο Ναός της Αγίας Μαρίνης.

Το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής, ο καλοκάγαθος επίσκοπος προεξήρχε στην ακολουθία του όρθρου του Μεγάλου Σαββάτου και του Επιτάφιου Θρήνου.  

Έψαλλε τα εγκώμια μαζί με τον εφημέριο του ναού αρχιμανδρίτη Δαμάσκηνο Φυλακτό και με ιεροψάλτη τον θεολόγο Γεώργιο Βάρσο. Τα χρέη νεωκόρου είχε αναλάβει ο αντιπρόεδρος του εκκλησιαστικού συμβουλίου φοιτητής Γεράσιμος Π. Αλεξόπουλος.

Μετά την λήξη της ακολουθίας ο πρόεδρος του εκκλησιαστικού συμβουλίου του ναού, αρχιμανδρίτης Σεραφείμ Δημητρίου ειδικά προετοιμασμένος εξήλθε εις τις οδούς της ενορίας προς λιτάνευση του επιταφίου.

Φέροντας από των ώμων του, το εικόνισμα του επιτάφιου θρήνου και εις χείρας το ιερόν Ευαγγέλιο και τίμιο σταυρό, περιέφερε επί τέσσερις και πλέον ώρες τα ιερά σεβάσματα και στις πιο δυσπρόσιτες οδούς της ενορίας, αφού αυτή υπάρχει σε ιδιαίτερα ανισόπεδη μορφολογία του εδάφους.

Προπορευόμενου του Τιμίου Σταυρού τον οποίο έφεραν εναλλάξ οι νέοι Μιχαήλ Κιαφής και Μιχαήλ Φουστέρης και ουδενός ακολουθούντος η ιερά πομπή πορέυτηκε στην ενορία ενώ έγιναν και ικανές στάσεις για δεήσεις.  

Οι τρείς τους είχαν την άδεια του κράτους για αυτήν τη λιτανεία υπό τον όρο κυκλοφορίας για σωματική άσκηση που επιτρέπετε εκτός οικίας, στην εποχή των περιορισμών λόγω της πανδημίας.

Πράγματι ήταν μία εξαιρετικά δύσκολη σωματική άσκηση, αφού η πολύωρη αυτή περιφορά αντιμετώπισε ανηφόρες και κατηφόρες σε κάποια σημεία με την απόλυτη επιτρεπτή κλίση εδάφους για οδικούς δρόμους. Η λιτανεία διήλθε από των οδών Διγενή, δέηση στο Γεφυράκι, Δημοκρατίας, πλατεία Ανεξαρτησίας, δέηση προ του εκεί μνημείου, Διστόμου, Ελευσινίων, Οίτης, δέηση προ του ναού της Αγίας Αικατερίνης, Δραγατσανίου, Διστόμου, Πεντέλης, Μυκηνών, Στεφάνου Φιλιππάκη, Φίλου, πλατεία Αναγνωσταρά, δέηση, Σαπφούς, Οίτης, Ορέστου, Επταλόφου, Δημοκρατίας, πλατεία Ανεξαρτησίας, Γράμμου, δέηση, Αρτάκης, Τσαμαδού, Μπέλες, Στεφάνου Σαράφη, δέηση υπέρ των εθελοντών της φιλανθρωπίας προ της οικίας της αντιπροέδρου του Ενοριακού Φιλοπτώχου, Θέμιδος, Δημήτριου Γλυνού, δέηση προ του ναού του Αγίου Βασιλείου, Χρυσοστόμου Σμύρνης, Πελοποννήσου, Αλεξάνδρου Παναγούλη, Αλεξάνδρου Παπάγου, Κιθαιρώνας, δέηση προ του ναού του αποστόλου Παύλου, Κιθαιρώνας, Γορτυνίας, δέηση, Βερμίου, Παϊκου, δέηση Πινδάρου, Αργύρη Λούβαρη, δέηση, Πατριάρχου Γρηγορίου, δέηση προ του σταθμού του Ε.Κ.Α.Β. Αγίας Μαρίνης δέηση προ σταθμευμένης περιπολίας της ομάδας ΔΙ.ΑΣ., Γερανείων, δέηση υπέρ των επιτρόπων και λοιπών εθελοντών του ενοριακού έργου προ της οικίας του αντιπροέδρου του εκκλησιαστικού συμβουλίου, Σουνίου, δέηση προ του ναού της Αγίας Παρασκευής, Ζήριας, Ολύμπου, Αλέξανδρου Παναγούλη, Διγενή, όπου έγινε η αναπαράσταση της εισόδου του Χριστού στον Άδη με τον γνωστό διάλογο.

Ο πρόεδρος του εκκλησιαστικού συμβουλίου ψάλλοντας μόνος του ύμνους των ιερών εγκωμίων προκάλεσε ιδιαίτερη συγκίνηση αλλά και τις επευφημίες των ενοριτών που εκδηλώθηκαν με χειροκροτήματα και οι ιαχές επιδοκιμασίας. Από τους εξώστες των, αλλά και όσοι προλάβαιναν εξερχόμενοι επί των οδών, επικρότησαν το ιερό αυτό τόλμημα, το οποίο εκτός της ευλογιάς ήταν μια ιδιαίτερη ενίσχυση στους ψυχικά καταπονημένους έγκλειστους αδελφούς.

Μάλιστα ο τοπικός τύπος από δημοσιογράφων οι οποίοι αντιλήφθηκαν την περιφορά στις κατοικίες τους, αφού αυτή δεν είχε ανακοινωθεί, κατέγραψαν με ιδιαίτερα επαινετικά σχόλια και εικόνες το ιερό αυτό έργο.

https://energoipolitesilioupolites.blogspot.com/2020/04/blog-post_33.html

https://neahlioupolis.blogspot.com/2020/04/blog-post_73.html

https://ilioupolinews.gr/serafeim-dimitrioy-epitafios-agia-marina-ilioupolis/

Τον Εσπερινό του Πάσχα και την συναρτημένη σε αυτόν, Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου τέλεσε ο μητροπολίτης Βρεσθένης συμπαραστατούμενος υπό του αρχιμανδρίτου Δαμασκηνού Φυλακτού. Έψαλλαν τους ύμνους της πρώτης ανάστασης υπό τον θόρυβο που κατά τοπικά έθιμα γίνεται εκείνη την ώρα.

Οι δύο τους, ιερούργησαν και το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου την Αναστάσιμη παννυχίδα, τον όρθρο και την Θεία Λειτουργία του Ιερού Χρυσοστόμου, με τον αυτό ιεροψάλτη και ασκούντα χρέη νεωκόρου τον φοιτητή Παναγιώτη Γιολδάση, υπό την διαρκή επιτήρηση της Ελληνικής Αστυνομίας από περιπολικό του τοπικού τμήματος, καθώς και εναλλασσόμενες περιπολίες της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. όπου περιπολούσαν κύκλωθεν του ναού. Τούτο για να ελέγχουν τις πλέον των 15 εισόδων του εκκλησιαστικού συγκροτήματος ώστε να μην εισέλθει «το πλήθος πιστών» για το οποίο είχε διαδοθεί η ψευδής πληροφορία ότι θα παραστεί στην Αναστάσιμη Λειτουργία.

Αυτό έγινε γνωστό από τηλεφώνημα στο ναό στο οποίο δόθηκε η ενημέρωση ότι κάτι τέτοιο είχε διαδοθεί, και ότι θα είναι παρών στο ναό περιπολικό για επιτήρηση. Πράγμα που για 5η φορά αποδείχθηκε ανυπόστατο.

Ο πρόεδρος του εκκλησιαστικού συμβουλίου αφού ενημερώθηκε τηλεφωνικά από το νεωκόρο αμέσως απέστειλε ηλεκτρονικό γράμμα προς το τοπικό αστυνομικό τμήμα με το παρακάτω περιεχόμενο. «Αγαπητοί φίλοι Αστυνομικοί, επειδή διαδίδονται πολλά, κάνω το ίδιο. Στην αγία Μαρίνα υπηρετούμε 6 Ιερείς.

Στην ενορία υπάρχουν 10 ναοί και παρεκκλήσια. Και οι έξι Ιερείς θα λειτουργήσουμε, (για το Πάσχα) αλλά όλοι σε διαφορετικό θυσιαστήριο. Αυτό δεν είναι διάδοση αλλά αλήθεια.

Δεν Σας εύχομαι καλό Πάσχα γιατί ούτε για Σας, ούτε για εμάς, θα είναι. Σεραφείμ Δημητρίου.».

Εν συνεχεία και κατά την ώρα της Αναστάσιμης Θείας Λειτουργίας ο πρόεδρος προσήλθε στους «φρουρούς του τάφου» αστυνομικούς, τους απεύθυνε τον χαιρετισμό Χριστός Ανέστη και τους προσέφερε κόκκινα αυγά, και δήλωσε την συμπαράσταση του στο δύσκολο και άχαρο πασχάλιο έργο τους.

Ο ίδιος ιερούργησε το πρωί της Κυριακής του Πάσχα σε κατ΄ακρίβεια κατ΄οίκον εκκλησία – όπου δεν είναι ο τόπος προσευχής μέσα στο οίκο, αλλά το ιερό θυσιαστήριο εκτός ναού – ευσεβούς πολυτέκνου οικογένειας οικονομικών μεταναστών. Ομοίως ιερούργησαν και οι λοιποί εφημέριοι σε κατ΄οίκον Εκκλησίες. 

Κατά την διάρκεια της αναστάσιμης παννυχίδας και πρίν την Ανάσταση, τρία δοχεία αγιασμού διαχύθηκαν από της κλειστής εισόδου του ναού προς τον δρόμο. Τούτο ως μια επιπλέον αγιαστική πράξη και δέηση προς τον Θεό, κατά της διαδόσεως του θανατηφόρου ιού.

Τέλος οι σημαίες του ναού παραμένουν μεσίστιες από της Κυριακής των Βαΐων έως της λήξεως της τελευταίας Κ.Υ.Α. που απαγόρευσε την ατομική προσευχή στο Ναό.

 

 

 

 

 

Διαβάστε ακόμα