Περί παιδείας και καταλήψεων

Του Αρχιμ. Τιμοθέου Γεωργίου, Εφημερίου Ι. Ν. Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Χαροκόπου Καλλιθέας στο Arxon.gr

Με αφορμή το γραφικό “κίνημα” που δημιουργείται υπέρ του νεαρού Ξάνθου ως προς το ζήτημα των καταλήψεων ζητώ συγνώμη αλλά δεν μπορώ να χειροκροτήσω, καθόλου όμως. Αλίμονο αν για κάθε λάθος και αδυναμία του συστήματος εκπαίδευσης λειτουργούσαμε με αυτόν τον άναρχο τρόπο και υποκλινόμασταν στα “νιάτα” που δεν γνωρίζουν όρια, αν μετατρεπόμασταν σε υπηρέτες υπερόριων κ “παντοδύναμων” νέων, υπηρετώντας αλλότριους σκοπούς σχημάτων που κομματιάζουν τούτη τη δύσκολη ώρα τον κοινωνικό ιστό και κρύβονται από πίσω τους.

Η κατάληψη αποτελεί πρόβλημα και ένα πρόβλημα δε νομίζω ότι νομιμοποιείται να ελπίζει να λύσει ένα άλλο πρόβλημα, το μόνο που δημιουργεί είναι ένας φαύλος κύκλος.

Δεν θέλω να θίξω το άσχημο σενάριο το ότι σε ανεξέλεγκτους χώρους είναι πολύ πιθανό το ίδιο ανεξέλεγκτα να μεταδοθεί ο επικίνδυνος ϊός που μαστίζει την παγκόσμια κοινότητα.

Με κλειστά σχολεία υπάρχει αποπροσανατολισμός, καλλιεργούνται φαινόμενα αυθαιρεσίας, κυριαρχεί η γενικευμένη αχρήστευση και η καθολική απόρριψη. Είναι σημαντική η εξής διάκριση: Είναι άλλο να συνοδοιπορώ με τις ωδίνες των δασκάλων – που είναι η ψυχή της Παιδείας και λαμπάδες που καίγονται για να φωτίζουν, να συμπάσχω με τις ευλογημένες αναζητήσεις των τίμιων κ ελπιδοφόρων μαθητών, με την ευαισθησία τους και τις αγωνίες τους για καλύτερη παιδεία και άλλο να χτυπάω παλαμάκια σε κακομαθημένα άπειρα παιδιά που ζητάνε από κάποιους να τους τρέφουν τον εγωϊσμό ως ανώριμοι επαναστάτες έφηβοι, που γίνονται αντιδραστικοί όχι για χάρη της οικοδομής αλλά με προσανατολισμό την άγονη αντίδραση και την ισοπέδωση…. ό χ ι αγαπητοί δ ε ν θα συμβάλλω στο να γίνει ο Ξάνθος και το κάθε παιδί μας, απείθαρχο σημερινό είδωλο – έρμαιο στα χέρια μιας μειοψηφίας λαϊκιστών κ ανεύθυνων – και αυριανός δυστυχισμένος, αμόρφωτος ενήλικος.

Η Παιδεία δεν είναι είδος show, αλλά μυστήριο καθολικής μεταμόρφωσης του ανθρώπου που δεν χρειάζεται ιδεολογικές αγκυλώσεις και δογματισμούς κλειστότητας. Μόνο άνοιγμα στον καθαρό αέρα της ελευθερίας , της ευθύνης, της ωριμότητας και του διαλόγου.

 

Θερμή παράκληση λοιπόν που θα βοηθήσει

Α ν ο ι χ τ ά τα σχολεία όπως και Α ν ο ι χ τ ά τα μυαλά.

Διαβάστε ακόμα