Το Προσκύνημα της Αγίας Μαρίνας Μοδίου τίμησε την Έφορό του

Το Προσκύνημα της Αγίας Μαρίνας Μοδίου Θεσσαλονίκης, Παλλάδιο Ιερό καμωμένο πριν από τους χρόνους της Τουρκοκρατίας, τίμησε με κάθε μεγαλοπρέπεια την Έφορό του Αγία ένδοξο Μεγαλομάρτυρα Μαρίνα, της οποίας απότμημα των Ιερών Λειψάνων θησαυρίζεται στον περικαλλή και ανακαινισμένο εκ βάθρων προσκυνηματικό Ναό, που αποτελεί κόσμημα και καύχημα για την Ιερά Μητρόπολη Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου.

Το εσπέρας του Σαββάτου 16 Ιουλίου τ.έ., ετελέσθη Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός και ακολούθησε λιτάνευση της περιπύστου Εικόνος και των χαριτοβρύτων αποτμημάτων των Ιερών Της Λειψάνων, Ακολουθίας που προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος, πλαισιούμενος από Πρεσβυτέρους και Διακόνους της Επαρχίας του.

Πολύς ο ευλογημένος Λαός “πλημμύρισε” τόσο τον Ιερό Ναό, όσο και τον μεγάλο προαύλειο χώρο του, με επικεφαλής τους Βουλευτές Β’ Θεσσαλονίκης κ.κ. Θεόδωρο Καράογλου (τ. Υπουργό), Σάββα Αναστασιάδη, Δημήτριο Βαρτζόπουλο και Σωκράτη Φάμελλο (τ. Υπουργό), τον Διευθυντή της Κ.Ο. ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ κ. Αθανάσιο Γκλαβίνα, τον Δήμαρχο Βόλβης κ. Διαμαντή Λιάμα, τους Αντιδημάρχους κ.κ. Χρήστο Σαββόπουλο, Αθανάσιο Κυριάκου, Θεόδωρο Ιορδανίδη, Νικόλαο Πανταζίδη και κα Στυλιανή Σαλέπη, τον Πρόεδρο ΟΠΑΠ κ. Παναγιώτη Επιτρόπου, την Πρόεδρο ΟΚΠΑΠ κα Κυριακή Τσουραλάκη, τον τ. Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης και νυν Πολιτευτή κ. Φάνη Παπά, τον Πρόεδρο του Μοδίου κ. Αθανάσιο Κωστούδη, τον Πρόεδρο της Κοινότητος Σταυρού κ. Θεοχάρη Καρακεχαγιά, τον Πρόεδρο ΔΕΥΑΒ κ. Χρήστο Γκολιδάκη, τους Διοικητές των Τμημάτων Τροχαίας Κωνσταντίνο Χαλκίδη, ΟΠΚΕ Παναγιώτη Δαμάχη και Αστυνομίας Χρήστο Θεοδώρου, κ.α.

Κατά την Ακολουθία του Εσπερινού τον θείο λόγο εκήρυξε ο Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως Παν. Αρχιμ. π. Ιγνάτιος Ριγανάς, ο οποίος αναφέρθηκε στο φοβερό Μαρτύριο της 15χρονης Αγίας Μαρίνας που καταγόταν από την Μικρασιατική Πισιδία.

Ο πατέρας της Αιδέσιος, Ιερέας των ειδώλων, ανέλαβε την ανατροφή της, καθότι η Αγία από νωρίς έχασε τη μητέρα της. Η Μαρίνα μυήθηκε στη χριστιανική πίστη, προξενώντας τη μήνη του γονέα της που τη μίσησε και την αποκλήρωσε. Αρνούμενη να προσκυνήσει και να θυσιάσει στα είδωλα υπέστη φρικτό βασανιστήριο, φυλάκιση και τελικώς απετμήθη την τιμία κεφαλή Της.

Ο ομιλητής αναπτύσσοντας το Μαρτυρολόγιο της Αγίας και βασιζόμενος στη θυσία της, ζήτησε από τον ευλογημένο Λαό του Θεού να αντισταθεί στη λαίλαπα της αμαρτίας, της ισοπεδώσεως των πάντων και του αρμαγεδδώνος του άκρατου ορθολογισμού.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΣΠΕΡΙΝΟ

Του Όρθρου και της Θείας Λειτουργίας της κυριωνύμου ημέρας προέστη ο Σεβ. Ιερισσού κ. Θεόκλητος, ο οποίος και κήρυξε τον θείο λόγο. Απαντώντας στο ερώτημα γιατί η Ορθοδοξία προβάλλει τις Μνήμες των Αγίων και μάλιστα γιατί ο ευσεβής Λαός τις τιμά τόσο πολύ, θεώρησε καλό να θυμίσει του Θείου Παύλου το κήρυγμα: Τιμάμε τους Αγίους μας γιατί τα ιερά αυτά πρόσωπα είναι ο Χριστός παρατεινόμενος στους αιώνες, μάλλον δε συνεχίζεται δι’ αυτών η ζωή του Χριστού στους αιώνες! Από την προς Εφεσίους επιστολή του μεγάλου Ταρσέως επέλεξε το λόγιό του που βεβαιώνει όλους ότι στην Εκκλησία κοπιούμε και αγωνιζόμαστε “…μέχρι καταντήσωμεν οἱ πάντες εἰς τὴν ἑνότητα τῆς πίστεως καὶ τῆς ἐπιγνώσεως τοῦ υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, εἰς ἄνδρα τέλειον, εἰς μέτρον ἡλικίας τοῦ πληρώματος τοῦ Χριστοῦ”, δηλαδή, “…μέχρι να φθάσουμε να έχουμε όλοι μία και την αυτή αληθινή πίστη και τέλεια γνώση του Υιού του Θεού και να αυξηθούμε πνευματικά σε τέλειο άνθρωπο και να αποκτήσουμε το μέτρο της πνευματικής ωριμότητας, για να’ χουμε πλήρεις τις δωρεές και την ηθική τελειότητα του Χριστού!”.

Αυτό σημαίνει, είπε ο ομιλητής, ότι ο Χριστιανός καλείται να φανερώσει την εν Χριστώ ανακαίνισή του στην καθημερινή ζωή, να οικειωθεί το ανακαινιστικό έργο του Χριστού, γιατί διαφορετικά η ιστορική Του έλευση χωρίς αυτήν την προσωπική οικείωση δεν ωφελεί τον άνθρωπο καθόλου.

“Τι το όφελος για μένα, γράφει ο Ωριγένης, εάν ο Λόγος του Θεού επεδήμησε κι γω Αυτόν δεν τον έχω μέσα μου;”.

Στην πατερική σκέψη, άλλωστε, γίνεται λόγος περί γεννήσεως του Χριστού μέσα στην καρδιά του κάθε Χριστιανού που επιθυμεί να βιώσει τον όλο Χριστό σε όλες Του τις διαστάσεις.

Ο Όσιος Μάξιμος ο Ομολογητής γράφει: “Πάντοτε εκούσια ο Χριστός γεννιέται μυστικώς, σαρκούμενος μέσα στους πιστούς που δέχονται τη σωτηρία, μετατρέποντας έτσι τη ψυχή που τον γεννάει σε μητέρα παρθένο”.

Και κατέληξε ο Σεβασμιώτατος με τα λόγια του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου που συνιστά η ζωή μας να είναι κοινωνός της Σταυραναστάσιμης πορείας του Χριστού: «”Γενώμεθα ως Χριστός, επεί και Χριστός ως ημείς · γενώμεθα θεοί δι’ αυτόν, επεί κακείνος δι’ ημάς άνθρωπος”, δηλαδή, “Ας γίνουμε όπως ο Χριστός, αφού και ο Χριστός έγινε όπως εμείς · ας γίνουμε θεοί γι’ Αυτόν, επείδη κι Εκείνος έγινε για μας άνθρωπος!”. Η Αγία Μαρίνα ζητεί μιμητές στον αιμάτινο δρόμο Της για τον Κύριο. Μα η ανηφόρα αυτή περνάει και από Μαρτύρια και από θυσίες και κυρίως από το βάπτισμα του αίματος και των δακρύων!».

Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος ευλόγησε τα εδέσματα και ακολούθησε παραδοσιακό κουρμπάνι που απόλαυσαν όλοι οι πανηγυριστές!

Τα ιερά αναλόγια τίμησαν με την τέχνη τους ο Δάσκαλος κ. Ιωάννης Χασανίδης, τα τέκνα του Ελευθέριος και Δημήτριος, και ο Ιεροψάλτης του Προσκυνήματος κ. Κλεόβουλος Ιωαννίδης, μαθητής βεβαίως του Δασκάλου, που ακολουθεί τα βήματα του αειμνήστου Διακο – Διονύση Φιρφιρή του Αγιορείτου!

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Διαβάστε ακόμα