Η εορτή της Ζωοδόχου Πηγής στη Γαλάτιστα Χαλκιδικής

Η τιμή της Εκκλησίας μας προς τη Μητέρα, το παλάτιο δηλαδή του Βασιλέως Χριστού, του Σταυρωθέντος, Ταφέντος και Αναστάντος Κυρίου μας, που η Ορθοδοξία με χαρά την έχει εντάξει εν όψει της Αναστάσεως τη Λαμπροπαρασκευή, δηλαδή την Παρασκευή της Διακαινησίμου, γιορτάστηκε πανηγυρικά στη Μητρόπολή μας με επίκεντρο το Παλλάδιο της Παναγίας μας στη Γαλάτιστα.

Των όλων Ακολουθιών προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, συμπαραστατούμενος από τον Γαλατσιάνο Παν. Αρχιμ. π. Παΐσιο Σουλτανικά, τους Αιδ. Πρωτ. π. Γεώργιο Σκονδράνη Αρχιερατικό Επίτροπο της Περιοχής και π. Αργύριο Καραμόσχο, παπαδάσκαλο και εκλεκτό Εφημέριο της Παναγίας. 

Μέσα στον πολύ φροντισμένο και παραδοσιακά περιποιημένο Ιερό Ναό εψάλη ο Όρθρος και η Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία προς τιμήν της Ζωοδόχου Μητρός του Κυρίου μας, με γεμάτα τα ψαλτήρια από τους Ιεροψάλτες του Ναού και πολλά νέα παιδιά μαθητές τους, γεγονός που περιποιεί ιδιαίτερη τιμή για την Ενορία και την Ιερά μας Μητρόπολη. Σημειωτέον ότι τα εκλεκτά αυτά παιδιά έχει κείρει σε Αναγνώστες ο Επίσκοπός μας, κατόπιν προτάσεως των Εφημερίων.

Επικεφαλής του ευλογημένου Λαού η Αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής κα Αικατερίνη Ζωγράφου, ο τ. Υπουργός κ. Χρήστος Πάχτας, ο Δήμαρχος Πολυγύρου κ. Γεώργιος Εμμανουήλ, ο Αντιδήμαρχος κ. Κατάκαλος Σακελάρης, η Δημοτική Σύμβουλος κα Αικατερίνη Αβέρη, ο Τοπικός Πρόεδρος κ. Νικόλαος Κουτζιαρής, η Τοπική Σύμβουλος κα Ευαγγελία Συροπλή κ.ά.

Στην ομιλία του ο Σεβασμιώτατος ανεφέρθη στο πάνσεπτο πρόσωπο της Παντάνασσας, όπως αυτό περιγράφεται χθαμαλά στην Καινή Διαθήκη, από τους αυτόπτες και αυτήκοους μάρτυρες της δράσεως του Κυρίου μας, της κατά Χριστόν Οικονομίας, δηλαδή.

Πρώτα απ’ όλα χαρακτήρισε την Παναγία μας ως το πρώτο θεοκυβέρνητο πλάσμα, όπως χαρακτηριστικά ονοματίζει την Θεία παρουσία Της ο Όσιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός. Προσέφερε ολάκερη την ύπαρξή Της ως δώρο εκ μέρους του ανθρωπίνου γένους προς τον Άγιο Θεό και επέτρεψε θεληματικά Εκείνος να κυβερνήσει την όλη Της ύπαρξη, με αποτέλεσμα να γίνει “φύραμα νέον”, κατά τον Άγιο Νικόλαο τον Καβάσιλα, δηλαδή, το πρώτο πλάσμα που πραγματώνει το ύψιστο εφετό, τον έσχατο δηλαδή σκοπό για τον οποίο πλάστηκε ο κόσμος: Να γίνει Εκκλησία! Και όντως η Θεοτόκος υπήρξε η σκηνή, το παλάτι, και ο αιμάτινος μανδύας του Κυρίου μας! 

Δεύτερο χαρακτηριστικό που Της απέδωσε ο ομιλητής είναι η ”Δεύτερη Εύα της υπακοής”, όπως χαρακτηριστικά Την ψάλλει το Ορθόδοξο Αναλόγιο. Η πρώτη Εύα και ο Αδάμ, οι Πρωτόπλαστοι, με την ανυπακοή τους έκλεισαν τον Παράδεισο για χιλιάδες χρόνια. Η υπακοή και προσφορά της Δεύτερης Εύας, η υπάκουη ανταπόκρισή Της στην πρόσκληση του Θεού άνοιξε τον Παράδεισο και κατέστησε τη Μήτρα Της, τη Γαστέρα Της τόπο όπου αναπλάστηκε το ανθρώπινο Γένος. 

Και τρίτο χαρακτηριστικό που Της απέδωσε ο Σεβασμιώτατος είναι το ότι μέσα στο σωματικό Της Παράδεισο πραγματοποιήθηκε η ύψιστη επιθυμία κάθε ανθρώπου, δηλαδή ο προορισμός του: να ενωθεί το πλάσμα με τον Δημιουργό! Πράγματι μέσα στην Αγία ύπαρξή Της έλαβε σάρκα και οστά η στενότερη δυνατή ένωση και κοινωνία ανθρώπου και Θεού. Ο Τόκος Της, ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός είναι το αποτέλεσμα της άκρας αυτής ενώσεως κτιστού και ακτίστου, Θεού και ανθρώπου, πράγμα που αποτελεί και τον Προορισμό κάθε ανθρώπου! 


Και πέρανε τον λόγο του ο Σεβασμιώτατος λέγοντας ότι η Θεοτόκος ως Ζωοδόχος Πηγή είναι η Θύρα της Βασιλείας του Θεού, είναι η είσοδος όσων επιθυμούν να σωθούν, και το απάνεμο λιμάνι και αποκούμπι της Παρακλήσεως προς τον κύριο κάθε ανθρώπινης ψυχής και ανάσας!

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Διαβάστε ακόμα