Το εσπέρας της Μεγάλης Τρίτης, 15 Απριλίου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, κ. Νεκτάριος, χοροστάτησε στον όρθρο της Αγίας και Μεγάλης Τετάρτης στον ιστορικό Ιερό Ναό της Υπεραγίας Θεοτόκου Φανερωμένης, “Παναγίας των Ξένων” στο ιστορικό κέντρο της πόλεως της Κέρκυρας. Στην ακολουθία έψαλε βυζαντινός χορός με Άρχων Πρωτοψάλτη το διευθυντή της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως, “Ο Άγιος Αρσένιος”, κ. Νικόλαο Μακρόπουλο.
Κατά την ομιλία του ο Σεβασμιωτατος, αρχικά, υπενθύμισε τα γεγονότα περί την ανασταση του Λαζάρου. Μάλιστα, σχολίασε το δάκρυ του Ιησού πριν προχωρήσει στην ανάσταση του φίλου του. Όπως σχολιάζουν οι πατέρες, το δάκρυ αυτό ήταν μεν για τον φίλο του το Λάζαρο, αλλά και για όλη την ανθρώπινη φύση, αφού ο θάνατος και η ανάσταση του Λαζάρου παραλληλίζονται με τις καταστάσεις της ανθρωπότητας.
Στη συνέχεια, έλαβε αφορμή από τις αντιθέσεις που αναδεικνύονται μέσα από τη σκηνή που εκτυλίσσεται στο σπίτι του Σίμωνα του Φαρισαίου έπειτα από την Ανάσταση του Λαζάρου.
Εκεί, συνήχθησαν πολλοί άνθρωποι οι οποίοι θαύμαζαν τον Ιησού και Τον περιεργάζονταν σχετικά με το υπερφυές θαύμα που είχε προηγηθει.
Από τη μια, η αμαρτωλή γυναίκα που προσέφερε το πολυτιμο μύρο στον Ιησού. Από την άλλη, την ίδια στιγμή συνεφώνησε ο Ιούδας με τους παρανόμους περι της φρικτής προδοσίας.
Η μεν πόρνη, αλλοιωμένη από τη μετάνοια. Ο δε Ιούδας κυριευμένος από μίσος. Η πόρνη απελευθερωνόταν από την αμαρτία, ο δε Ιούδας ήτο δούλος εις τον διάβολον. Όλες αυτές τις αντιθέσεις, τις συνέλαβε η μοναχή και υμνογράφος Κασσιανή στο Βυζάντιο. Η πόρνη αποτελεί την εικόνα όλης της αμαρτίας της ανθρωπότητας. Όμως, η μετάνοιά της αποτελεί μία πράξη βαθιά που βγαίνει από τα σωθικά της. Από την άλλη, ο Ιούδας παραδόθηκε ολοκληρωτικά στο διάβολο.
Η αμαρτωλή γυναίκα αποδέχθηκε τον Κύριό μας ως σωτήρα και Θεό. Στο δοξαστικό των αποστίχων, η Κασσιανή περιγράφει το ζόφο της αμαρτίας. Αυτήν την κατάσταση σκότους που αφαιρεί κάθε χαρά και ελπίδα από τον άνθρωπο. Μάλιστα, σήμερα η ανθρωπότητα ζει μέσα στην αποκορύφωση της αμαρτίας. Η κοινωνία ζει μια σύγχυση πνευματική. Δεν μπορεί να διακρίνει το αγαθόν από το κακόν. Την αρετή από την αμαρτία. Τον αληθινό Θεό από το ψεύδος της αμαρτίας. Έργο του πειρασμού είναι να σκουπίζει και να συγχέει τις σκέψεις. Να εισάγει τον άνθρωπο σε μια ατραπό που οδηγεί στην καταστροφή και όχι στη σωτηρία.
Ο κύριος μας, άπαξ, αιματηρώς θυσιάστηκε στο Γολγοθά. Όμως, θύεται αναίμακτα, κάθε φορά, στη Θεία Λειτουργία. Η ίδια χάρις του Ιησού βρίσκεται στο σώμα και το αίμα του. Για εμάς όμως, χρειάζεται προετοιμασία. Χρειάζεται αγώνας πνευματικός. Να ξεκαθαρίσει ο νους μας για να φθάσουμε στην επίγνωση της παρουσίας του Θεού στη ζωή μας.
Στο τέλος, ο κ. Νεκτάριος ευχήθηκε στο εκκλησίασμα καλό Πάσχα και να λουστούν με το ανέσπερο φως που εκλάμπεται από τον Πανάγιο τάφο.






