Φθιώτιδος: «Να αφήσουμε τον Χριστό να μας ανοίξει τα μάτια»

Η Νέα Άμπλιανη Λαμίας ήταν σήμερα το επίκεντρο της ευχαριστιακής συνάξεως υπό τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φθιώτιδος κ. Συμεών, με έντονα όμως και εθνικοπατριωτικά χρώματα, αφενός μεν λόγω του εορτασμού της μνήμης των 353.000 θυμάτων της Γενοκτονίας των Πόντου και αφετέρου λόγω των αποκαλυπτηρίων του Ανδριάντα του ήρωα της Ελληνικής Επαναστάσεως Μάρκου Μπότσαρη.

          Ο Σεβασμιώτατος κ. Συμεών ιερούργησε στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Ν. Άμπλιανης και οι Ιερές Ακολουθίες μεταδόθηκαν απευθείας από τηλεοράσεως, ραδιοφώνου και διαδικτύου. 

          Στο κήρυγμά του ο κ. Συμεών μεταξύ των άλλων τόνισε:

          «Σήμερα βλέπουμε έναν τυφλό να γίνετε ο κήρυκας των πραγματικά τυφλών, αυτών που νόμιζαν ότι έβλεπαν, αυτών που ισχυρίζονταν ότι είναι παιδιά του Μωυσή, αυτών που ισχυρίζονταν ότι είναι άνθρωποι της πίστεως τάχατες και της ευσεβείας κι όμως δε μπορούσαν να δουν το προφανές, δε μπορούσαν να αποδεχτούν το πασιφανές, δεν μπορούσαν να κατανοήσουν, να αποδεχτούν την αλήθεια, την οποία έφερε ο Χριστός στον κόσμο.

          Συναντά ο Χριστός τον εκ γενετής τυφλό και τον αναδημιουργεί, τον θεραπεύει, του ανοίγει τα μάτια του σώματος, μόνο που αυτός ο άνθρωπος όπως φαίνεται είχε πολύ ανοιχτά τα μάτια της ψυχής, είχε ανοιχτούς οφθαλμούς της καρδιάς του και της ψυχής του, γι’ αυτό και ο εκ γενετής αυτός τυφλός, γίνεται ο φωτιστής των πραγματικά τυφλών. Δημιουργεί σκάνδαλο αυτή η συνάντηση του Χριστού με τον εκ γενετής τυφλό. Το πρώτο ερώτημα, το οποίο τίθεται στο Χριστό ακριβώς ένα ερώτημα βγαλμένο από προκατάληψη, ένα ερώτημα βγαλμένο από μία στενόκαρδη αντίληψη, ένα ερώτημα βγαλμένο από ανθρώπους εμποτισμένους με ενοχική νοοτροπία και με δικανική αντίληψη : «Ποιος αμάρτησε»; «οὔτε οὗτος ἥμαρτεν οὔτε οἱ γονεῖς αὐτοῦ;»

          Το δεύτερο στερεότυπο που αποκαθηλώνει και πάλι ο Χριστός είναι ότι θεραπεύει αυτόν τον άνθρωπο ημέρα Σάββατο. Ο Χριστός επιλέγει σκόπιμα Σάββατο να πραγματοποιήσει τις θεραπείες, την ημέρα που κατά την ιουδαϊκή ευσεβιστική θρησκευτική αντίληψη απαγορευόταν η οποιαδήποτε εργασία, ακόμη και το θαύμα, ακριβώς για να φανερώσει ο Χριστός ότι ο άνθρωπος δεν έγινε για το Σάββατο αλλά το Σάββατο για τον άνθρωπο. Δεν έγιναν οι τυπικές διατάξεις, δεν έγιναν οι νόμοι, οι κανόνες, για να γίνουν κανόνια που θα πυροβολούν και θα σκοτώνουν την ανθρώπινη ελευθερία αλλά έγιναν γέφυρες, εργαλεία προκειμένου στα χέρια του ανθρώπου να γίνουν σημεία συνάντησης με τον Θεό και με τον συνάνθρωπο. Αν οι Κανόνες της Εκκλησίας, αν οι νόμοι της Εκκλησίας, αν τα ήθη και τα έθιμα της Εκκλησίας, οι παραδόσεις της Εκκλησίας μας, τα όσα μας διδάσκει η Εκκλησία μας γίνονται προσχήματα, γίνονται αφορμές, γίνονται εφαλτήρια για να απομακρυνόμαστε από τον Θεό, για να απομακρυνόμαστε ο ένας από τον άλλον, για να κλεινόμαστε στον εαυτό μας αυτό σημαίνει ότι δεν υπηρετούμε το πνεύμα του Θεού, αλλά οχυρωνόμαστε πίσω από το γράμμα.

          Ο ίδιος ο Χριστός τι μας είπε : ότι το πνεύμα ζωοποιεί το γράμμα αποκτείνει, το γράμμα σκοτώνει. Μας καλεί ο Χριστός με κάθε τρόπο να ιεραρχήσουμε στη ζωή μας. Αν θέλουμε να εγκλωβιστούμε και να θεοποιήσουμε τύπους ή αν θέλουμε πραγματικά να αγαπήσουμε το πρόσωπο του Χριστού, που είναι η ουσία και ο λόγος της ύπαρξής μας».    

Ολοκληρώνοντας το κήρυγμά του ο κ. Συμεών ανέφερε ότι «θα πρέπει να μην ακούμε το Ευαγγέλιο σαν να είναι μία ιστορία, σαν να είναι μία ταινία που βλέπουμε στην τηλεόραση, σαν κάτι μακρινό και ξένο από εμάς. Να έχουμε τη δύναμη να τοποθετηθούμε εμείς μέσα στο σκηνικό αυτό και να δούμε που βρισκόμαστε, ποια θέση θα παίρναμε εμείς αν ήμασταν στη συγκεκριμένη περίσταση. Είναι βέβαιο ότι θα βλέπαμε το προφανές ή και εμείς μήπως θα ήμασταν στους προκατειλημμένους, σε αυτούς που θα ήμασταν επηρεασμένοι από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα, από την κρατούσα αντίληψη, από το κουτσομπολιό της κοινωνίας, από τους ψιθυρισμούς της κοινωνίας, από μια κοινωνία υποανάπτυκτη που αναζητεί εξιλαστήρια θύματα, που κουβαλάει ενοχές ανικανοποίητες, ανεκπλήρωτες και για αυτό ασχολείται με τους άλλους στοχοποιώντας αυτούς και όχι συμπεριλαμβάνοντάς τους στην αγκαλιά της;


          Αυτό πρέπει να αναρωτηθούμε κάθε φορά ο Χριστός συναντά τον άνθρωπο και να σκεφτούμε ότι μπορούσαμε να είμαστε εμείς αυτός ο άνθρωπος και είμαστε αυτός ο άνθρωπος. Κάθε μέρα μας συναντά ο Χριστός. Κάθε μέρα συνομιλεί ο Χριστός μαζί μας. Κάθε μέρα ο Χριστός φανερώνεται στη ζωή μας. Κάθε μέρα ο Χριστός έρχεται να μας δοκιμάσει αν είμαστε τυφλοί όχι στα σωματικά μάτια αλλά στα μάτια της ψυχής. Είναι καιρός να ανοίξουμε τα μάτια μας, να αφήσουμε τον Χριστό να μας ανοίξει τα μάτια και να μας χαρίσει το Φως της Αναστάσεως».

          Ακολούθως και σύμφωνα με το καταρτισθέν πρόγραμμα των εκδηλώσεων τις οποίες διοργάνωσε η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος για την μνήμη της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου,  ο Σεβασμιώτατος τέλεσε Μνημόσυνο για τα 353.000 θύματα της Γενοκτονίας των Ποντίων, ενώ πραγματοποιήθηκε σχετική ομιλία από το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ποντίων Φθιώτιδας κ. Αχιλλέα Τσιατσιαρνίδη.

          Στην συνέχεια στο μνημείο της Γενοκτονίας των Ποντίων στο προαύλιο του Ναού ο Σεβασμιώτατος κ. Συμεών τέλεσε Αρχιερατική Επιμνημόσυνη δέηση και πραγματοποιήθηκε η κατάθεση στεφάνων από τους επισήμους και τους εκπροσώπους συλλόγων και φορέων του τόπου. 

          Στην συνέχεια ο Σεβασμιώτατος κ. Συμεών μετέβη στον όμορο Ιερό Ναό της Αγίας Παρασκευής Ν. Άμπλιανης Λαμίας, όπου τέλεσε επιμνημόσυνη δέηση υπέρ του Ήρωα και Οπλαρχηγού της Ελληνικής Επανάστασης Μάρκου Μπότσαρη, ο οποίος θανατώθηκε μαχόμενος στο Κεφαλόβρυσο Ευρυτανίας, και γι’  αυτόν τον λόγο οι Ευρυτάνες της Νέας Άμπλιανης, με πρωτοβουλία του Ομοτίμου Καθηγητή κ. Κωνσταντίνου Τσαμαδιά, προέβησαν στην ανέγερση ανδριάντα του Μάρκου Μπότσαρη  στο προαύλιο του Ναού και σήμερα πραγματοποιήθηκαν τα μεγαλοπρεπή αποκαλυπτήρια αυτού. Εις ένδειξη δε αναγνώρισης αυτής της πρωτοβουλίας ο Σεβασμιώτατος απένειμε σχετική τιμητική διάκριση στον Καθηγητή κ. Κωνσταντίνο Τσαμαδιά.

          Στις Ιερές Ακολουθίες μεταξύ των πιστών των Ενοριών παραβρέθηκαν οι πολιτικές και στρατιωτικές αρχές του τόπου, καθώς και εκπρόσωποι συλλόγων και φορέων της Φθιώτιδος. 

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Διαβάστε ακόμα