Με την προηγούμενη έγκριση της Αυτού Θειοτάτης Παναγιότητος, του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου, υπό την κανονική δικαιοδοσία του οποίου υπάγονται οι Μονές του Αγίου Όρους Άθω, ο Μακαριώτατος Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιος, Προκαθήμενος της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας, άρχισε στις 9 Οκτωβρίου 2025 τετραήμερη προσκυνηματική επίσκεψη στις μονές και στα ιερά προσκυνήματα του Αγίου Όρους.
Κατά τη διάρκεια της επισκέψεως θα τελεστούν δύο Θείες Λειτουργίες, καθώς και παρακλήσεις και άλλες ιερές ακολουθίες, με δεήσεις υπέρ των Ουκρανών στρατιωτών και ολοκλήρου του λαού, υπέρ της νίκης επί του κακού και της εγκαθιδρύσεως δικαίου και ειρηνικού μέλλοντος για την Ουκρανία.
Τον Μακαριώτατο Μητροπολίτη Επιφάνιο συνοδεύουν στο προσκύνημα ο Μητροπολίτης Μπιλοτσέρκιεφ Ευστράτιος, αναπληρωτής πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων· ο πρωτοπρεσβύτερος Ρωμαν Κοχούτ, διευθυντής του Προσκυνηματικού Κέντρου της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας· ο ιερομόναχος Ραφαήλ (Ζιχάλο), αναπληρωτής προϊστάμενος της Έδρας Εκκλησιαστικο-Πρακτικών Επιστημών της Θεολογικής Ακαδημίας του Κιέβου· ο πρωτοδιάκονος Βασίλειος Ντιντόρα, αντιπρύτανης της ίδιας Ακαδημίας· ο πρόεδρος του Συμβουλίου Ευεργετών του Μητροπολιτικού Ταμείου Αντρέι Ματσόλα, καθώς και άλλοι συνοδοί.
Με την ευλογία της Αυτού Θειοτάτης Παναγιότητος, του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου, στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης (Ελλάδα) τον Προκαθήμενο της ΠΕΟ και τη συνοδεία του υποδέχθηκε ο Μητροπολίτης Μιλήτου Απόστολος, ηγούμενος της Πατριαρχικής και Σταυροπηγιακής Μονής της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Αναστασίας Φαρμακολυτρίας, στον οποίο ο Οικουμενικός Πατριάρχης ανέθεσε να συνοδεύει τον Μακαριώτατο Μητροπολίτη Επιφάνιο και τους προσκυνητές από την Ουκρανία καθ’ όλη τη διάρκεια της επισκέψεως.
Παρευρέθη επίσης ο αρχιμανδρίτης Σιναίσιος, εκπρόσωπος του Μητροπολίτου Κασσανδρείας Νικοδήμου, στην επαρχία του οποίου υπάγεται το αεροδρόμιο. Ο Μητροπολίτης Απόστολος και ο πατήρ Σιναίσιος υποδέχθηκαν με θερμά λόγια τον Μακαριώτατο και τους φιλοξενουμένους, εκφράζοντας τη χαρά τους για την άφιξή τους στη γη της Ελλάδος.
Την επομένη ημέρα, ο Μακαριώτατος Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιος, συνοδευόμενος από τον Μητροπολίτη Απόστολο και τους προσκυνητές, έφθασε στο αγιορειτικό λιμάνι της Δάφνης, όπου τον υποδέχθηκε ο Διοικητής (Κρατικός Διοικητής) του Αγίου Όρους, εκπρόσωπος της Ελληνικής Κυβερνήσεως, κ. Αλκιβιάδης Στεφανής, πρώην Υπουργός Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Κατόπιν όλοι μετέβησαν στις Καρυές, το πνευματικό και διοικητικό κέντρο του Αγίου Όρους, όπου εδρεύουν ο Πρωτάτος και η Ιερά Επιστασία – τα κανονικά όργανα αυτοδιοικήσεως της αγιορειτικής κοινοπολιτείας. Κατά την είσοδο στο κτίριο της Ιεράς Επιστασίας, ο Πρωτεπιστάτης πατήρ Αβραάμ και τα μέλη της Επιστασίας υποδέχθηκαν τον Προκαθήμενο της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας.
Κατά τη συνάντηση, ο πατήρ Αβραάμ –ο οποίος για το τρέχον έτος προΐσταται της πνευματικής κυβερνήσεως του Αγίου Όρους–, καλωσορίζοντας τον Μακαριώτατο Επιφάνιο και τους Ουκρανούς προσκυνητές, είπε:
«Η Ιερά Επιστασία του Αγίου Όρους υποδέχεται με μεγάλη χαρά την επιθυμία σας να προσέλθετε προσκυνηματικώς και να προσευχηθείτε προς την Υπεραγία Θεοτόκο, λαμβάνοντας ευλογία από τον τόπο όπου εδώ και δέκα αιώνες αναπέμπονται αδιάκοπες προσευχές. Η παρουσία σας εδώ προσθέτει νέες προσευχές σε εκείνες που αποτελούν την ουσία της αγιορειτικής ζωής μας. Ταπεινά εύχομαι όπως ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, διά των πρεσβειών της Υπεραγίας Θεοτόκου, ενισχύει τη διακονία σας και ευλογεί με ειρήνη και ενότητα τον ευσεβή και ευλαβή λαό σας. Καλώς ήλθατε, Μακαριώτατε!»
Ο Προκαθήμενος Μητροπολίτης Επιφάνιος, απηύθυνε χαιρετισμό λέγοντας:
«Σήμερα με μεγάλη χαρά φθάσαμε στη Αγίαν Γη του Άθω – στον Κήπο της Παναγίας. Για όλους εμάς, το Άγιον Όρος είναι τόπος ιδιαιτέρως πνευματικός, διότι εδώ ακατάπαυστα αναπέμπεται προσευχή υπέρ ολοκλήρου του κόσμου. Ο λαός μας συνδέεται με τον Άθω ήδη επί περισσότερο από μία χιλιετία. Αύριο, κατά το παλαιό ημερολόγιο, θα εορτάσουμε τη μνήμη των Πατέρων της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου, οι οποίοι αγωνίσθηκαν ενάρετα και αναπαύονται στα σπήλαια του οσίου Αντωνίου – του ιδίου Αγίου που ήλθε από τη χώρα μας εδώ, για να διδαχθεί τον μοναχικό βίο, και έπειτα, με την ευλογία των γερόντων του Αγίου Όρους, επέστρεψε στο Κίεβο, όπου ίδρυσε την περίφημη Λαύρα των Σπηλαίων.
Σας ευχαριστώ για τη θερμή υποδοχή και για τις προσευχές που αναπέμπετε υπέρ του ουκρανικού λαού. Πιστεύουμε ότι ο Θεός θα βοηθήσει να σταματήσει η αιματοχυσία, θα δώσει τη νίκη επί του κακού και θα μας ευλογήσει όλους με αληθινή ειρήνη», τόνισε ο Μακαριώτατος.
Σε ανάμνηση της επισκέψεως, ο Μητροπολίτης Επιφάνιος υπέγραψε στο βιβλίο επισήμων επισκεπτών, ενώ ο Πρωτεπιστάτης προσέφερε στον Προκαθήμενο της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας εικόνα της Παναγίας «Άξιόν Εστιν» – της κυρίας εικόνος του Αγίου Όρους, το πρωτότυπο της οποίας φυλάσσεται στο ιερό του ναού του Πρωτάτου. Αναμνηστικά δώρα από την Ιερά Επιστασία έλαβαν επίσης και άλλοι προσκυνητές που συνόδευαν τον Μακαριώτατο.
Μετά τη συνάντηση στην Ιερά Επιστασία, όλοι μετέβησαν στον ναό του Πρωτάτου, όπου οι ιεράρχες και ο κλήρος προσκύνησαν στο ιερό βήμα την εικόνα της Παναγίας «Άξιόν Εστιν» και άλλες ιερές εικόνες και λείψανα.
Γραφείο Τύπου της Μητροπόλεως Κιέβου
Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας















pomisna.info

