Τριετές Μνημόσυνο του μακαριστού Μητροπολίτη Νιγηρίας κυρού Αλεξάνδρου 

Την Κυριακή 21 Ιουνίου, στο Ιερό Ησυχαστήριο Μεταμορφώσεως του Σωτήρος (Οσίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου) στο Μήλεσι Αττικής, τελέστηκε Αρχιερατικό Συλλείτουργο από τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες Καμερούν κ. Γρηγόριο, Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Νικηφόρο, Νιγηρίας κ. Νικόδημο και τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Σκοπέλου κ. Νικόδημο, μετά το πέρας του οποίου εψάλη το τριετές Μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του μακαριστού Μητροπολίτου Νιγηρίας κυρού Αλεξάνδρου (Γιαννίρη), Ιεράρχου του Πρεσβυγενούς Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής.

Την διακονία του θείου λόγου ανέλαβε ο Σεβ. Μητροπολίτης Γόρτυνος κ. Νικηφόρος, εμβαθύνοντας διεξοδικά και αναλύοντας με τρόπο κατανοητό και εύληπτο τα θεολογικά μηνύματα και διδάγματα από το ευαγγελικό ανάγνωσμα της ημέρας.

Πριν από την Απόλυση, με έκδηλη συγκίνηση, ο Σεβ. Μητροπολίτης Νιγηρίας κ. Νικόδημος αναφέρθηκε στην προσωπικότητα και το σπουδαίο ιεραποστολικό έργο του αειμνήστου προκατόχου του, ο οποίος αφιέρωσε ολόκληρη την ζωή του στην πραγματοποίηση της εντολής του Κυρίου μας: «Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος» (Ματθ. 28, 19).

Μετά το τέλος της θείας Λειτουργίας και του ιερού Μνημοσύνου, ο Σεβ. Νιγηρίας κ. Νικόδημος έψαλε Τρισάγιο στην κρύπτη που βρίσκεται κάτω από τον Κοιμητηριακό Ναό της Αναστάσεως του Κυρίου, στην οποία έχει εναποτεθεί το σκήνωμα του μακαριστού Αρχιερέως. Ακολούθως, με μέριμνα του Ιερού Ησυχαστηρίου, προσφέρθηκε κέρασμα σε όλο το εκκλησίασμα.

Ο μακαριστός Μητροπολίτης κυρός Αλέξανδρος, κατά τα τελευταία έτη της ζωής του, είχε αναπτύξει ιδιαίτερη πνευματική σχέση με το Ιερό Ησυχαστήριο και έτρεφε αισθήματα αγάπης και ευλάβειας προς το πρόσωπο του Οσίου Πορφυρίου. Σημειώνεται ότι στο Καθολικό της Ιεράς Μονής τέλεσε την τελευταία θεία Λειτουργία της επιγείου ζωής του και ενταφιάστηκε με τα ίδια ιερά άμφια με τα οποία λειτούργησε σε αυτή. Με την σύμφωνη γνώμη του Ηγουμενοσυμβουλίου, αλλά και την πατρική άδεια και ευλογία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, το σκήνωμά του, μέχρι την ημέρα της κοινής Αναστάσεως, θα αναπαύεται στο Ησυχαστήριο.

Του αοιδίμου Αρχιερέως κυρού Αλεξάνδρου, του διακονήσαντος ευόρκως, θυσιαστικώς και ευδοκίμως το έργο του ευαγγελισμού των εθνών και επί εικοσιπενταετία την εν Νιγηρία τοπική Εκκλησία ως πνευματικός Πατέρας και  Ποιμενάρχης αυτής, έστω η μνήμη αυτού αιωνία!

Διαβάστε ακόμα