Με τους ομογενείς της Μελβούρνης συνεόρτασε ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας κ.κ. Μακάριος τη «μητρόπολη των Εορτών» της Εκκλησίας μας, την κατά Σάρκα Γέννηση του Ιησού Χριστού.
Το πρωί του Σαββάτου, ανήμερα της μεγάλης Δεσποτικής Εορτής, στον Ιερό Ναό του Αγίου Ευσταθίου τελέστηκε με λαμπρότητα και εκκλησιαστική μεγαλοπρέπεια ο Όρθρος και η Θεία Λειτουργία των Χριστουγέννων, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου κ.κ. Μακαρίου.
Με τον Αρχιεπίσκοπο συλλειτούργησαν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δέρβης κ. Ιεζεκιήλ, ο οποίος μάλιστα εόρταζε τα γενέθλιά του και έλαβε τις εγκάρδιες ευχές του Σεβασμιωτάτου και μια ανθοδέσμη με λουλούδια, καθώς επίσης οι Θεοφιλέστατοι Επίσκοποι Σωζοπόλεως κ. Κυριακός και Κερασούντος κ. Ευμένιος.
Ανάμεσα στο εκκλησίασμα ήταν ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στη Μελβούρνη, κ. Εμμανουήλ Κακαβελάκης, και πολλοί εκπρόσωποι οργανώσεων και οργανισμών της Ομογένειας από τη Βικτώρια.
Κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας, ο Σεβασμιώτατος τέλεσε την εις Πρεσβύτερον χειροτονία του Διακόνου κ. Νικολάου Κατσαντώνη, ο οποίος θα υπηρετήσει στον Ιερό Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στην κωμόπολη Mildura, η οποία βρίσκεται στα βορειοδυτικά σύνορα της Πολιτείας της Βικτώριας.
Ο Αρχιεπίσκοπος κατά την ομιλία του περιέγραψε πώς η ενσάρκωση του Υιού και Λόγου του Θεού ανέτρεψε τη συνηθισμένη περί αθανασίας αντίληψη στην ιστορία των θρησκειών και έδωσε στον άνθρωπο τη δυνατότητα να ζήσει στην αιωνιότητα. «Εδώ δεν μιλούμε γιααθανασία πλέον, η οποία ήταν απολύτως οικεία, ως έννοια, σε όλους τους λαούς», υπογράμμισε ο Σεβασμιώτατος, υπενθυμίζοντας πως η αθανασία αποτελούσε τη βασική υπόσχεση πολλών κατά καιρούς και κατά τόπους θεών, οιοποίοι με τις υπερφυσικές τους δυνάμεις καθήλωναν την ανθρώπινη σκέψη και προοπτική. Αντίθετα, όπως εξήγησε ο Αρχιεπίσκοπος, «ο Χριστός ήρθε στον κόσμο ναανατρέψει αυτή τη συνηθισμένη και κοινώςαποδεκτή επαγγελία της θρησκείας. Ο Χριστός δεν πρόσφερε αθανασία, δεν μοίρασε μαγικά ελιξίρια που παρατείνουν τη ζωή, δενυποσχέθηκε υπερδυνάμεις καιυπερεξουσίες σε κανέναν. Ὁ Χριστός έδωσε σεόλους μας τη δυνατότητα της αιωνίου ζωής. Μιλούμεγια δύο τελείως διαφορετικά πράγματα. Ηαθανασία σχετίζεται με τα παρόντα καιέχει όρια. Η αιωνιότητα σχετίζεται με τα μέλλοντα και δενέχει όρια. Η αθανασίαείναι προνόμιο ολίγων, ηαιωνιότητα γίνεται δυνατότητα γιαόλους. Ηαθανασία παραπέμπει σε μιαστατικότητα, η αιωνιότητα καθορίζεται από μια δυναμική διότι σχετίζεται μετην καθημερινή μεταμόρφωση καιτονσυνεχήαγώνα».
Επιπλέον, ο Σεβασμιώτατος διέκρινε ότι ενώ σε άλλες θρησκείες οι ανθρωποθεοίμε την έλευσή τους επιδεικνύουν τις υπερφυσικές τους δυνάμεις, ο Χριστός με τη γέννησή του καθαγίασε την αδυναμία. «Ηυπέρβαση τουΘεού, ηκαταδεκτικότητά Του δηλαδή, να γίνει άνθρωπος, αποδεικνύειμετον πιοεύγλωττο τρόπο ότι πρέπει να ζήσουμε μιαανατροπή», εξήγησε. «Εξάλλου, η Γέννηση του Χριστούαπό μόνη της ως γεγονός συνιστά μιαανατροπή για τον κόσμο και την ιστορία», επισήμανε,«και,επομένως, αποτελεί γιαόλους μας μια κλήση γιααλλαγή».
Υπογραμμίζοντας το κεντρικό μήνυμα που προκύπτει από τα παραπάνω, ότι «είναι επιτυχία του ανθρώπου τελικά νααποδεχτείως τρόπο ζωής την αδυναμία», ο Αρχιεπίσκοπος στράφηκε προς τον χειροτονούμενο Πρεσβύτερο, σημειώνοντάς του ότι «αν αυτό ισχύει για κάθε λαϊκό άνθρωπο, αναλογίσου πόσο περισσότερο μπορεί ναισχύσει για τον κληρικό». Κάλεσε δε τον π. Νικόλαο, με την είσοδό του στον δεύτερο βαθμό της ιερωσύνης, να εισέλθει ταυτόχρονα σε μια νέα ζωή, σεέναν καινούργιο τρόπο αντιμετώπισης των πραγμάτων της καθημερινότητας, «σε ένα διαφορετικό βίωμα τοοποίο βασίζεται, κατά το πρότυπο τουΧριστού, στηναδυναμία, στηναγάπη, στηνελευθερίακαιστην ταπείνωση». Κλείνοντας, προέτρεψε πατρικά τον νέο Πρεσβύτερο να διακονήσει τον πλησίον με όλη του τηναγάπη και με πνεύμα θυσιαστικό, «όχιγιατη δική σου δόξα καιτον δικό σου έπαινο, αλλά για τη δόξα του Χριστού και τηςΑγίας μας Εκκλησίας».
Πρωτύτερα, κατά την προσφώνησή του ενώπιον του Αρχιεπισκόπου, ο νέος Πρεσβύτερος περιέγραψε πώς από την αρχική του αμφιβολία για τον αν θα μπορούσε να ανταποκριθεί στο ύψιστο υπούργημα της ιερωσύνης, αφέθηκε τελικώς στο θέλημα του Θεού. Ακολούθως, εξέφρασε τις ευχαριστίες του προς τον Σεβασμιώτατο κ.κ. Μακάριο, καθώς επίσης προς τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Κερασούντος κ. Ευμένιο και όλους τους κληρικούς που του παρείχαν στήριξη, καθοδήγηση και αγάπη. Κλείνοντας, υποσχέθηκε να ανταποδώσει την αγάπη και την υποστήριξη προς όλους και ιδιαίτερα προς τους ανθρώπους της Ενορίας όπου θα διακονήσει, στη Mildura.