Με την παρουσία χιλιάδων πιστών εορτάστηκε το κοσμοσωτήριο γεγονός της Αναστάσεως απ’ άκρου εις άκρον στην Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδος.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών, το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου τέλεσε διαδοχικά πέντε Ακολουθίες της Αναστάσεως, στις Μονάδες Φροντίδος Ηλικιωμένων της Ιεράς Μητροπόλεως, στο Πολυδύναμο Κέντρο Κοινωνικής και Προνοιακής Διακονίας Ανατολικής Φθιώτιδος στην Βασιλική Στυλίδος, στα εκκλησιαστικά Γηροκομεία Σπερχειάδος και Λαμίας, καθώς επίσης στο Κέντρο Εκπαιδεύσεως Υλικού Πολέμου στη Λαμία, καθώς και στον Ιερό Ναό του Αγίου Νεκταρίου στο Γενικό Νοσοκομείο Λαμίας.
Ακολούθως ο κ. Συμεών, στην καρδιά της Ρούμελης, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας τέλεσε την Αγρυπνία της Αναστάσεως.
Όλες οι Ιερές Ακολουθίες μεταδόθηκαν απευθείας από τηλεοράσεως, ραδιοφώνου και διαδικτύου.
Την Τελετή της Αναστάσεως συνόδευε με παιάνες νίκης και εμβατήρια χαράς η Δημοτική Φιλαρμονική του Δήμου Λαμιέων υπό τον μαέστρο Αρχιμουσικό κ. Δημήτριο Μαντά και στρατιωτικά αγήματα.
Ο Άγιος Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Μητροπόλεως, Αιδεσιμολ. Πρωτ. π. Νεόφυτος Ραφαηλίδης, ανέγνωσε το Εγκύκλιο Μήνυμα του Σεβασμιωτάτου για το Άγιο Πάσχα, στο οποίο ο κ. Συμεών χαρακτηριστικά αναφέρει:
«Μέσα σὲ ἀτμόσφαιρα ἐξωτερικῆς καὶ ἐσωτερικῆς φωτοχυσίας, ἀφοῦ διανύσαμε μὲ κατάνυξη καὶ περισυλλογὴ τὴν ὠφέλιμη περίοδο τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς καὶ τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος, πανηγυρίζουμε ἀπόψε τὴν ἑορτὴ τῶν ἑορτῶν καὶ τὴν πανήγυρη τῶν πανηγύρεων καὶ ἀναφωνοῦμε καὶ ψέλνουμε στὰ πέρατα τῆς γῆς καὶ τοῦ οὐρανοῦ τὸν νικητήριο παιάνα: ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!
Διαβεβαιώνουμε μὲ τὸν πλέον ρητὸ καὶ ἐμφαντικὸ τρόπο ὅτι «ἐκ γὰρ θανάτου πρὸς ζωὴν καὶ ἐκ γῆς πρὸς οὐρανὸν Χριστὸς ὁ Θεὸς ἡμᾶς διεβίβασεν ἐπινίκιον ᾄδοντας», καθὼς ὑμνολογεῖ ὁ μέγας τῆς Ἐκκλησίας ὑμνογράφος, ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός.
Συγχρόνως, ὅμως, διαβεβαιώνουμε, ὅτι ἡ Ἀνάσταση δὲν εἶναι ἕνα γεγονὸς ποὺ ἀναφέρεται μόνο στὸν Χριστό μας, ἀλλὰ ἐπεκτείνεται καὶ στὸν ἄνθρωπο, στὴν κάθε μία καὶ στὸν κάθε ἕνα ἀπὸ ἐμᾶς προσωπικά, ἀφοῦ συνδέεται ἀναπόσπαστα τόσο μὲ τὴν ἐσχατολογική μας ὁλοκλήρωση, τὴν σωτηρία μας, ὅσο καὶ μὲ τὴν δύσκολη καθημερινότητά μας, κυρίως μὲ τὶς σχέσεις μας μὲ τοὺς ἄλλους ἀνθρώπους.
Βασικοὶ καὶ κεφαλαιώδεις καρποὶ τῆς Ἀναστάσεως στὴν πνευματική μας πορεία εἶναι ἡ ἀποκατάσταση τῶν διαταραγμένων ἐξαιτίας τῆς ἐγωιστικῆς μας ἀποστασίας σχέσεων μὲ τὸν Θεό, ἡ ὁποία ἐκφράζεται μὲ τὴν ἄφεση τῶν ἁμαρτιῶν καὶ τὴν συγχώρεση, ποὺ ἀμετάκλητα καὶ ἀνεξίτηλα ὑπέγραψε μὲ τὸ Πανάχραντο Αἷμα Του ὁ Κύριος πάνω στὸν Σταυρό, μὲ τὴν δωρεὰ τῆς μετανοίας, ποὺ ἐνσαρκώνει στὸ διαρκὲς τώρα τὴν ἀναστημένη ζωὴ καὶ μὲ τὶς ἄκτιστες δωρεὲς τῆς ἐσωτερικῆς εἰρήνης καὶ τῆς ἔκδηλης χαρᾶς, ποὺ μᾶς χαρίζει ἡ Ἀνάσταση.
Συγχρόνως, ὅμως, ἡ Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ ἔχει ριζικὴ καὶ καθοριστικὴ ἐπιρροὴ στὴν καθημερινότητα τῶν σχέσεών μας, καθὼς ἡ ζωὴ τῆς Ἀνάστασης ταυτίζεται μὲ τὴν ζωὴ τῆς ἐν Χριστῷ ἀγάπης. Ὁ λόγος τοῦ Εὐαγγελιστῆ τῆς Ἀγάπης, Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου, εἶναι συγκλονιστικός:
«Ἡμεῖς οἴδαμεν ὅτι μεταβεβήκαμεν ἐκ τοῦ θανάτου εἰς τὴν ζωήν, ὅτι ἀγαπῶμεν τοὺς ἀδελφούς· ὁ μὴ ἀγαπὼν τὸν ἀδελφὸν μένει ἐν τῷ θανάτῳ. Πᾶς ὁ μισῶν τὸν ἀδελφὸν αὐτοῦ ἀνθρωποκτόνος ἐστί· καὶ οἴδατε ὅτι πᾶς ἀνθρωποκτόνος οὐκ ἔχει ζωὴν αἰώνιον ἐν ἑαυτῷ μένουσαν. ἐν τούτῳ ἐγνώκαμεν τὴν ἀγάπην, ὅτι ἐκεῖνος ὑπὲρ ἡμῶν τὴν ψυχὴν αὐτοῦ ἔθηκε· καὶ ἡμεῖς ὀφείλομεν ὑπὲρ τῶν ἀδελφῶν τὰς ψυχὰς τιθέναι».
«Ἐμεῖς γνωρίζουμε ὅτι ἔχουμε μεταβεῖ ἀπὸ τὸν θάνατο στὴν ζωή, διότι ἀγαπᾶμε τοὺς ἀδελφούς μας. Ἐκεῖνος ποὺ δὲν ἀγαπᾶ τοὺς ἀδελφούς του, μένει στὸν θάνατο. Ὅποιος μισεῖ τὸν ἀδελφό του εἶναι δολοφόνος, καὶ ξέρετε ὅτι κανένας φονιᾶς δὲν ἔχει ζωὴ αἰώνια μέσα του. Μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο γνωρίσαμε τὶ εἶναι ἡ ἀγάπη: μὲ τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ Χριστὸς ἔδωσε τὴν ζωή Του γιὰ ἐμᾶς. Ἔτσι ὀφείλουμε καὶ ἐμεῖς νὰ δίνουμε τὴν ζωή μας ὑπὲρ τῶν ἀδελφῶν μας».
Ὅποιος δὲν ἀγαπᾶ τὸν ἀδελφό του, ὄχι ἁπλῶς δὲν ζεῖ ὁ ἴδιος τὴν Ἀνάσταση, ἀλλὰ σκορπίζει γύρω του τὸν θάνατο, ποὺ ἔχει μέσα του. Χωρὶς Ἀνάσταση καὶ ὁ ἴδιος ὁ ἄνθρωπος ὑποφέρει καὶ τοὺς ἄλλους γύρω του βασανίζει.
Δὲν εἶναι λοιπὸν δυνατὸ νὰ ὁμολογεῖ κανεὶς τὴν Ἀνάσταση, νὰ ψάλλει σὲ λίγο τὸ ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ, νὰ διατείνεται ὅτι εἶναι βαπτισμένο μέλος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἀναστάσεως καὶ νὰ μισεῖ τὸν συνάνθρωπό του, νὰ βλάπτει τὸν ἀδελφό του, νὰ κατακρίνει τὸν πλησίον του, νὰ συκοφαντεῖ τὸν διπλανό του, νὰ ὑπονομεύει τὸν συμπολίτη του, νὰ ἀδικεῖ τὸν ἄλλο καὶ ἰδίως τὸν ἀδύναμο, νὰ ἀσκεῖ σωματικὴ καὶ λεκτική βία, νὰ φέρεται μὲ οἴηση καὶ ἔπαρση σὲ βάρος τῶν πάντων.
Ἄν θέλουμε πραγματικὴ Ἀνάσταση, πραγματικὰ στὴν ζωή μας, θὰ ἐπιλέξουμε τὴν πραγματικὴ καὶ ἀληθινὴ ἀγάπη. Μὲ αὐτοθυσία, μὲ καταλλαγή, μὲ ἐπιείκεια, μὲ συγχωρητικότητα, μὲ ἀνιδιοτέλεια, μὲ καλοσύνη καὶ προσφορὰ πρὸς τὸν συνάνθρωπο καὶ τὴν κοινωνία.
Μόνο τότε θὰ μπορέσουμε νὰ ἀνταποκριθοῦμε βιωματικὰ στὸ παράγγελμα τοῦ ψαλμωδοῦ:«ἀγαλλιασώμεθα καὶ εὐφρανθῶμεν ἐν αὐτῇ»!
Ἀνάσταση σημαίνει Ἀγάπη!
Καὶ Ἀγάπη σημαίνει Ἀνάσταση!
Νὰ ζοῦμε τὴν εἰς ἀλλήλους ἀγάπη, γιὰ νὰ ὁμολογοῦμε μὲ ὁμόνοια τὴν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ!
«Ἀγαπήσωμεν ἀλλήλους ἵνα ἐν ὁμονοίᾳ ὁμολογήσωμεν»
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ! – ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ »!
Ευχόμενος πατρικά ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών στους χιλιάδες παρευρισκομένους, στην Τελετή της Αναστάσεως στην πλατεία Ελευθερίας στη Λαμία χαρακτηριστικά σημείωσε:
«Ο Χριστός μας καλεί να επιλέξουμε στη ζωή μας την Ανάσταση! Επιλέξτε Ανάσταση. Αφήστε τον θάνατο στο παρελθόν. Ο θάνατος τελείωσε. Τέλος! Ανάσταση και μόνο Ανάσταση!»