Στον πανέμορφο παραθαλάσσιο Θεολόγο της Λοκρίδος και στον Ναό του Αγίου Ευαγγελιστού Ιωάννου του Θεολόγου ιερούργησε σήμερα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών.
Οι Ιερές Ακολουθίες μεταδόθηκαν απευθείας από τον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος (89,4 Fm) και από διαδικτύου.
Στο κήρυγμά του ο κ. Συμεών μεταξύ άλλων ανέφερε:
«Ένας βασικός και ουσιώδης μάρτυρας των γεγονότων του Πάθους και της Αναστάσεως του Χριστού υπήρξε ο Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος. Είναι ο μόνος από τους μαθητές του Χριστού, ο οποίος πέρα από την εκφραστικότητα της αγάπης του, καθώς πέφτει πάνω στο στήθος Του κατά το Μυστικό Δείπνο νιώθοντας, διαισθανόμενος, την προδοσία, την οποία θα γευτεί ο διδάσκαλος του, ο Κύριος του και ο Θεός του, εκφράζει την αφοσίωσή του και την αγάπη του με μία πολύ ανθρώπινη εκδήλωση, με μία ζεστή αγκαλιά «ἐπιπεσὼν ἐπὶ τῷ στήθει τοῦ Ἰησοῦ», αλλά μένει πιστός και αφοσιωμένος πάντοτε και παντού, τον ακολουθεί και πάνω στον Γολγοθά, είναι μάρτυρας αυτόπτης της σταυρώσεως του Χριστού, του μαρτυρίου του Χριστού, των ονειδισμών και των κολαφισμών του Χριστού πάνω στον Σταυρό και γι’ αυτό και αξιώνεται χάρη σε αυτή την απέραντη αγάπη που τρέφει προς τον διδάσκαλο να δεχτεί μία τεράστια ευλογία και ευθύνη βέβαια από τον Χριστό, γιατί πάντοτε οι ευλογίες είναι και ευθύνες, την ευλογία να λάβει την Παναγία εις τα ίδια.
Φθάνει ο Χριστός να πει στην μητέρα του την Παναγία μας για τον Άγιο Ιωάννη τον Θεολόγο «ἰδοὺ ὁ υἱός σου… καὶ… ἰδοὺ ἡ μήτηρ σου», μεγάλη τεράστια ευθύνη να εμπιστευθεί την πονεμένη Μητέρα, την Μητέρα του κόσμου την Παναγία μας, να την εμπιστευθεί σε αυτό το πρόσωπο και αυτό τον αξιώνει όμως και μίας άλλης ευλογίας έχοντας την Μητέρα του Θεού την Παναγία μας στο δικό του σπίτι, στο δικό του χώρο, υπό τη δική του προστασία αυτό τον αξίωσε να είναι έμμεσα χάρη στην Παναγία και μάρτυρας της Αναστάσεως, γιατί η Παναγία μαζί με τις Μυροφόρες γυναίκες, με όλη τη συνοδεία της, ήταν αυτές οι οποίες πήγαν να αλείψουν με αρώματα και μύρα τον Ιησούν και έλαβαν από τον Άγγελο το μήνυμα ότι «ἠγέρθη οὐκ ἔστιν ὦδε».
Δεσπόζουσα θέση έχει μέσα στην Καινή Διαθήκη γιατί ακριβώς είναι ο βασικός μάρτυρας της Αναστάσεως και όπως ακούσαμε πριν από λίγο στο Αποστολικό Ανάγνωσμα ακριβώς αυτό αποδίδει λέγοντας ότι «ὃ ἀκηκόαμεν, ὃ ἑωράκαμεν τοῖς ὀφθαλμοῖς ἡμῶν, ὃ ἐθεασάμεθα», αυτό που ακούσαμε, αυτό που τα χέρια μας εψηλάφησαν τον Αναστημένο δηλαδή Χριστό αυτό σας κηρύττουμε, γι’ αυτόν σας μιλάμε, αυτόν αγαπάμε, αυτός είναι η αγάπη για την οποία σας γράψαμε ότι ο Θεός αγάπη εστί, αυτήν την αγάπη μαρτυρούμε και αυτή η κοινωνία με τον αναστημένο Χριστό μας οδηγεί στο Φως, γιατί όπως ακούσαμε σήμερα στο αποστολικό ανάγνωσμα, οποίος δεν είναι σε κοινωνία με τον Θεό βρίσκεται μέσα στο σκοτάδι μας λέει ο Άγιος Ευαγγελιστής Ιωάννης και έτσι αναδεικνύεται όχι μόνο κήρυκας της αγάπης, αλλά και κήρυκας του φωτός και είναι ο Ευαγγελιστής της αγάπης, της αλήθειας και του φωτός και είναι μεγάλη ευλογία αυτό το Άγιο πρόσωπο, το οποίο η Εκκλησία μας το ονόμασε Θεολόγο στη συνείδησή της, να τον τιμούμε εδώ στην περιοχή μας στην υπέροχη πόλη του Θεολόγου στα παράλια της Λοκρίδος, σε αυτό το πανέμορφο σημείο της περιοχής μας, να έχει την ευλογία και την τιμή να φέρει το όνομά του, να ονομάζεται Θεολόγος, να γίνεται εδώ λόγος περί του Θεού και μόνο με την επωνυμία της περιοχής μας και της πόλης μας και να μας δίνεται η δυνατότητα να σκεφτόμαστε καθημερινά βλέποντας ακόμη και την πινακίδα της περιοχής μας, αν μετέχουμε θεολογίας ή αν είμαστε μακριά από τη θεολογία, αν έχουμε διάθεση ο Θεός να είναι ο λόγος της ύπαρξής μας και ο Λόγος του Θεού να γεμίζει τη ζωή μας, γιατί αυτό σημαίνει θεολογία, αν δηλαδή θέλουμε να ζούμε την Ανάσταση εμπειρικά όπως την έζησε ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος και την απέδωσε και θεολογικά και φιλοσοφικά και δογματικά άλλωστε στην Πατερική παράδοση της Εκκλησίας μας και στην Αποστολική παράδοση προηγείται η εμπειρία, προηγείται η ζωή, προηγείται το βίωμα και ακολουθούσε η διατύπωση.
Στην Εκκλησία πρώτα ζεις κάτι και μετά το περιγράφεις, ενώ στις φιλοσοφίες και στις θεωρίες αυτού του κόσμου πρώτα το γράφεις και παίζεται αν το ζεις μετά, γιατί πολλές θεωρίες ωραίες, ιδεολογίες, μανιφέστα, καταστατικά, διακηρύξεις, είναι πολύ ωραία στα λόγια, αλλά δυστυχώς μένουν ανεφάρμοστα στα έργα ή ενίοτε όταν προσπαθούν να γίνει η εφαρμογή και να γίνουν αυτές οι θεωρίες υπαρκτές, ξέρουμε ότι αυτές οι «υπαρκτές» θεωρίες σε τι βία, σε τι ολοκληρωτισμό και σε τι οπισθοδρόμηση οδηγούν στην ανθρωπότητα».
Στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία μεταξύ των πιστών παραβρέθηκε ο Βουλευτής Φθιώτιδος κ. Ιωάννης Σαρακιώτης, καθώς και εκπρόσωποι άλλων συλλόγων και φορέων του τόπου.