Ιερισσού: “Ο διάβολος είναι το παράσιτο που περιπαίζει την δημιουργία του Θεού” (ΦΩΤΟ)

Σε κλίμα κατάνυξης και με την συμμετοχή πλήθους πιστών τελέσθηκε απόψε στην Τρίπολη ο Γ΄ Κατανυκτικός Εσπερινός.

Η Ακολουθία τελέσθηκε στον Ιερό Ναό Νεομάρτυρος Παύλου, χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτη Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεοκλήτου, παρουσία ιερέων της Ιεράς Μητροπόλεως.

Συμπροσευχόμενος, παρέστη ο Σεβ. Μητροπολίτης Μαντινείας και Κυνουρίας κ. Αλέξανδρος, ο οποίος ευχαρίστησε τον Μητροπολίτη Ιερισσού για την αποδοχή της προσκλήσεώς του.

Ο Μητροπολίτης Ιερισσού, απευθυνόμενος στους πιστούς  αναφέρθηκε στον βίο του Αγίου Νεομάρτυρος Παύλου και μάλιστα στον πειρασμό που δέχθηκε από τον διάβολο, ώστε να αρνηθεί την πίστη του στον Κύριο Ιησού Χριστό. Με αυτή την ευκαιρία ο Σεβασμιώτατος μίλησε για τον διάβολο ως ύπαρξη, αλλά  και τον τρόπο με τον οποίο πειράζει τον άνθρωπο.

Η Εκκλησία, είπε ο ομιλητής, μιλάει για τον διάβολο ως κηρυγμένο αντίπαλο του Θεού, ως τον χειρότερο εχθρό του ανθρώπου και τον βλέπει ως θεοκτόνο και θεομάχο, μισάνθρωπο και ανθρωποκτόνο μαζί, πατέρα του ψεύδους και της απάτης, ως παράσιτο που περιπαίζει και πειράζει τη σύνολη δημιουργία του Θεού και τον άνθρωπο. Δηλαδή ως ένα προσωπικό παράσιτο που κάνει  το κακό ένα παράσιτο δίπλα στο όν.

Στην συνέχεια, παίρνοντας αφορμή από τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, όπου γιορτάζει σήμερα, περιέγραψε παραστατικότατα τις μεθόδους που ο διάβολος χρησιμοποίησε και χρησιμοποιεί για να εξαπατά τους ανθρώπους ή μάλλον να τους πείθει να περιφρονούν και να αθετούν την εντολή του Θεού. Στο σημείο αυτό μίλησε για την αυθάδεια ή καλύτερα για την αυθαιρεσία της ομοιώσεως με τον Θεό χωρίς τον Θεό, για το τερατούργημα της αυτοθέωσης και της αυτοσωτηρίας του ανθρώπου, έναν πειρασμό που γοήτευε και γοητεύει δυστυχώς τον άνθρωπο, ο οποίος αρέσκεται να αυτοανακηρύσσεται Θεός και για τον οποίο τα πάντα επιτρέπονται.

Τέλος, ο Μητροπολίτης διευκρίνισε ότι ο διάβολος με τους λογισμούς συνηθίζει να πλησιάζει τον άνθρωπο, παίρνοντας αφορμές από τα πάθη που πολλές φορές επικρατούν και διαφεντεύουν στον ψυχισμό του ανθρώπου. Εργάζεται, δηλαδή πάνω στην αμαρτία και στα πάθη, γελοιοποιώντας με λογισμούς την ανθρώπινη ελευθερία.

Καταλήγοντας ο Σεβασμιώτατος ανέφερε ότι οι λογισμοί για την ασκητική πείρα είναι οι λόγοι των δαιμόνων και πρόδρομοι των παθών, είναι πονηρά τεχνάσματα διαβολικά που ειδωλοποιούν τη φαντασία και ευτελίζουν την ανθρώπινη προσωπικότητα.

ARXON.GR

Διαβάστε ακόμα