Ο εορτασμός των Θεοφανείων στην Ι. Μ. Ιερισσού

Μέ κατάνυξη καί σεμνομεγαλόπρεπα γιόρτασε ἡ παραλιακή Ἱερισσός τά Ἃγια Θεοφάνεια, ὃπου κάθε χρόνο ἡ Ἱερά Μητρόπολη Ἱερισσοῦ, Ἁγίου Ὂρους καί Ἀρδαμερίου θεωρεῖ σκόπιμο καί πρέπον κεντρικά νά τιμήση τή μεγάλη τοῦ Κυρίου μας Ἑορτή καί Ἐπιφάνεια τῆς Ἁγίας καί Ὁμοουσίου καί Ἀδιαιρέτου Τριάδος.      

Τῆς Δεσποτικῆς Ἑορτῆς προέστη ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, πλαισιούμενος ἀπό τούς  Διακόνους  του π. Θεόκλητο Παρδάλη καί π. Ἀμφιλόχιο Χάϊτα. Τό πρωΐ τῆς Ἑορτῆς, 6ης Ἰανουαρίου ἐ.ἒ., προσῆλθε στόν Καθεδρικό Ναό τῆς Παναγίας τῆς Ἱερισσοῦ, ὃπου χοροστάτησε στόν Ὂρθρο καί στή συνέχεια, μαζί μέ τόν ἐκλεκτό ἐφημέριο τῆς Ἐνορίας, Αἰδ. Πρωτ. π. Μακάριο Ζωνάρα, ὁ ὁποῖος εἶχε παραδοσιακά καί λαμπρά στολίσει τόν κυρίως Ναό, ἐτέλεσε τή Θεία Λειτουργία καί στή συνέχεια τήν Ἀκολουθία τοῦ Μεγάλου Ἁγιασμοῦ.   Γιά φέτος, λόγῳ τῶν μέτρων γιά την ἀποφυγή ἐξάπλωσης τοῦ κορωναϊοῦ ὁ Λαός τῆς πόλεως προσῆλθε τηρώντας αὐστηρά τά μέτρα πού ὥρισε ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος γιά τήν σημερινή μεγάλη Δεσποτική Ἑορτή, τόσο στόν ἀριθμό τῶν πιστῶν, ὅσο καί στήν χρήση μάσκας ἐντός καί ἐκτός τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ.    

Ὁ Σεβασμιώτατος μετά τήν Ἀκολουθία τοῦ Μεγάλου Ἁγιασμοῦ, ἀπευθύνθηκε στό ἐκκλησίασμα ἀναφερθείς στό τριπλό μήνυμα τῆς Ἑορτῆς: Θεοφάνεια σημαίνει, εἶπε ὁ Δεσπότης, α) Φανέρωση τοῦ Μυστηρίου τῆς Ἁγίας Τριάδος καί δή τοῦ ἑνός Θεοῦ ἐν τρισίν προσώποις, Πατρός, Υἱοῦ καί Ἁγίου Πνεύματος στόν Ἰορδάνη, β) Ὁμολογία τοῦ Θεοῦ Πατρός ὃτι ὁ Ἰησοῦς Χριστός εἶναι ὁ Υἱός καί Λόγος Του ὁ Ἀγαπητός, τό Δεύτερο Πρόσωπο τῆς Ἁγίας Τριάδος πού ἒγινε καί ἂνθρωπος, ὁ τέλειος, δηλαδή,  Θεός καί τέλειος Ἂνθρωπος, ἓνα πρόσωπο μέ δύο φύσεις καί γ) Τήν ἐπίσημη ἐκκίνηση τῆς κατά Χριστόν Οἰκονομίας, δηλαδή τήν ἒναρξη τῆς ἐπίσημης δράσεως τοῦ Κυρίου μας στόν κόσμο, τό ξεκίνημα τοῦ σωτηριώδους γιά τόν ἂνθρωπο καί τόν σύμπαντα κόσμο ἒργου Του, πού εἶναι ἡ πρόσκληση τοῦ Οὐρανοῦ γιά συμμετοχή καί ἁγιασμό τοῦ ἀνθρώπου καί τοῦ σύμπαντος κόσμου στή ζωή τοῦ Θεοῦ.   

 Τέλος ὁ Σεβασμιώτατος ἒδωσε πρακτικές συμβουλές γιά τή σημασία καί τή χρήση  τοῦ Μεγάλου Ἁγιασμοῦ ἀπό τούς πιστούς, διευκρινίζοντας ὃτι ἠ Ἐκκλησία μας Τόν τελεῖ γιά νά Τόν χρησιμοποιοῦν οἱ χριστιανοί ἐπ’ εὐλογίᾳ καί ἁγιασμῷ τους, γιά τόν ἁγιασμό τῶν σπιτιῶν τους, γιά τόν ἁγιασμό καί τήν εὐλογία τῶν καλλιεργειῶν καί τῶν ἀγρῶν τους καί κυρίως τόνισε ὃτι φυλάσσεται ὁ Ἁγιασμός αὐτός καί στούς οἲκους καί στά ἀγροκτήματα ὡς φορέας τῆς ἁγιοτριαδικῆς χάριτος καί εὐλογίας. Συνεπλήρωσε ὃμως, ὃτι ἡ Ἐκκλησία μας τόν Μέγα Ἁγιασμό τόν χρησιμοποιεῖ καί ὡς “κανονιστικό μέσον”, δηλαδή Τόν χειρίζεται ὁ ὑπεύθυνος Πνευματικός Πατέρας ὡς μέσο κοινωνίας τῶν πιστῶν μέ τήν Ἐκκλησία, ὃταν ἀδυνατῆ τό πνευματικό του τέκνο νά λάβη τά Ἂχραντα Μυστήρια, γιά νά μήν ἀποκόπτεται ἒτσι ἀπό τό Ἓνα Σῶμα τοῦ Κυρίου μας. Κάλεσε δέ ὃλους νά κοινωνοῦν, δηλαδή νά λαμβάνουν τόν Μέγα Ἁγιασμό, μόνο μέ τήν εὐλογία τοῦ Πνευματικοῦ τους Πατέρα καί κατόπιν τῆς δικῆς του παραινέσεως καί προτροπῆς.     Μετά τήν ἀπόλυση καί τοῦ Μεγάλου Ἁγιασμοῦ ὁ Μητροπολίτης μας εὐχήθηκε ὁ τόπος μας σύντομα νά ἀπαλλαγεῖ ἀπό τήν μεγάλη πανδημία πού πλήττει ὅλόκληρο τόν κόσμο καί νά ἐπανέλθει σύντομα ἡ κοινωνία μας στους κανονικούς ρυθμούς της.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Διαβάστε ακόμα