Β΄ Στάση Χαιρετισμών στα Νέα Ρόδα Χαλκιδικής

Την Παρασκευή 29 Μαρτίου τ.έ., στις 7 το απόγευμα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, ακολουθούμενος από τον Διάκονό του π. Νικόλαο Τσεπίση έφθασε στην Ενορία Παναγίας της Σκουπιώτισσας στα Νέα Ρόδα και ετέλεσε την Ακολουθία των Β΄ Χαιρετισμών της Θεοτόκου.

Λίαν περιποιημένος ο Ιερός Ναός και ανθοστόλιστος από τον Προϊστάμενό του Παν. Αρχιμ. π. Βαρθολομαίο Χατζόγλου, γέννημα των Νέων Ρόδων, υπερεπληρώθη από τους Ενορίτες της Παναγίας, με επικεφαλής τη Δημοτική Σύμβουλο κα Σοφία Ισαακίδου.

Με την προσλαλιά του ο Σεβασμιώτατος ερμήνευσε το γιατί οι δυο πρώτες Στάσεις του Ακαθίστου Ύμνου δικαιωματικά μπορούν να ονομάζονται “πανήγυρις” της Υπεραγίας Θεοτόκου μαζί και “κήρυγμα” για την κατά “Χριστόν Οικονομία”.

Δηλαδή, είπε ο Μητροπολίτης, με τις δύο πρώτες Στάσεις του Ακαθίστου Ύμνου η Εκκλησία μας βάζει στα χείλη των πιστών “ένα τραγούδι”, έναν ύμνο που αναφέρεται στο πρόσωπο της Παναγίας ως “μοναδικής Θύρας” και “Οδού” που σίγουρα οδηγεί στον Χριστό μας. Πρόκειται για το γλυκύτατο εκείνο Πρόσωπο στο οποίο καταδέχτηκε ο Κύριος να σκηνώσει, να το κάνει παλάτι Του, για να γίνει και Άνθρωπος. Να γίνει δηλαδή Θεάνθρωπος, χάριν της σωτηρίας του κόσμου. Δεν μπορεί κανένας να μιλήσει για τον Χριστό μας, χωρίς να αναφερθεί στην Παναγία Μητέρα Του, γιατί έτσι κατοχυρώνεται η αλήθεια της “Σαρκώσεως ” του Λόγου, το ότι δηλαδή ο Θεός πραγματικά ήλθε στη γη, δανείστηκε την ανθρώπινη φύση από την Θεοτόκο Μαρία και πραγματικά περπάτησε στον κόσμο για να φυτρώσει από τη Γαστέρα Της ο νέος αναπλασμένος ανθρώπινος κόσμος.

Αλλ´ όμως, συνέχισε ο Επίσκοπός μας, έχει και ένα δεύτερο στόχο η Εκκλησία να κηρύξει με τις δυο πρώτες Στάσεις του Ακαθίστου Ύμνου. Το ότι ο Χριστός μας είναι ο Σωτήρας του κόσμου που εκκίνησε και ζύμωσε τη σωτηρία του ανθρώπου με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου , με τη Γέννησή Του, με την επίσκεψη – προσκύνηση σ´ Αυτόν των Μάγων, με το Κήρυγμά Του, τα θαύματά Του, τη Μεταμόρφωση, τον Σταυρό, την Ταφή και την Ανάστασή Του. Όλη αυτή η πορεία του Χριστού μας ονομάζεται “κατά Χριστόν Οικονομία”, δηλαδή, ότι ο Θεός αποκαλύφθηκε “εν χώρω” και ” χρόνω”, μέσα δηλαδή στην ιστορία και δεν Τον ανακαλύψαμε εμείς, με αληθοφανείς σοφίες, προερχόμενες από τα λογικά μας. Με μύθους δηλαδή ή φιλοσοφήματα.

Και κατέληξε ο Σεβασμιώτατος: <<Βάζει στο στόμα μας αυτόν τον παιάνα η Εκκλησία, τον τόσο λαοφιλή για να διακηρύξει ότι απ’ τον Ευαγγελισμό της Παναγίας και εντεύθεν, μέχρι και σήμερα, πραγματώνεται μέσα στην Εκκλησία η σωτήρια επιλογή του ανθρώπου να βρει και να συναντήσει και να ενωθεί με τον Πατέρα και Θεό του. Δυο βασικά πρόσωπα σ’ αυτήν την πορεία είναι η Παναγία ως Πλατύτερα των Ουρανών και Θύρα του Παραδείσου και ο Υιός Της, Κύριος ημών Ιησούς Χριστός ως η ένσαρκη Βασιλεία των Ουρανών>>.

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Διαβάστε ακόμα